Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 11778 ggr
Angelclaw
0

otålig, vågar man själv?

Ja, törs man klippa lugg själv? 

Nån som gör det här? Hur gör ni, metoder?

..eller ska jag vänta tills min frisör är ledig om en drusiljard år? :(

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Chamy
0

Instruktioner finns det massvis av på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=kHL6RWfYAmk

Och om du inte kan vänta så föreslår jag att du kollar in dem innan du klipper dig själv.

Viktigt är också att du kollar över saxen som du ska klippa dig med. Har du en bra frisörsax? För det kan bli katastrof om du klipper dig med en slö kökssax eller nagelsax, det blir ojämnt och håret kan skadas i toppen som klipps. Det viktigaste är att saxen är väldigt precis och slipad, du ska kunna skära ett papper med hjälp av vardera blad.

Lycka till, och hoppas det går bra. Posta gärna en bild när du fått till luggen!

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

JMax
0

Jag går hellre till frisör, säger att jag bara vill ha en luggklippning o det tar ju inte många minuter så det brukar man få tid till ganska snabbt. Har karvat i den själv i bland men resultatet är inte så lysande…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elinn
0

Jag har aldrig av långt hår till lugg men däremot så klipper jag min redan befintliga lugg själv mellan frisörbesöken. Nu har jag inte lugg längre men kanske blir att man skaffar snart igen.

Marija
0

#3 Så gör jag med.

Eller jag brukar be min kompis/syster att klippa den lite mellan det att jag går till frisöeren.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Angelclaw
0

Problemet är ju att jag har två personer jag släpper i mitt hår, den ena kan inte på lång tid framöver, den andra får jag inte tag på. 

Jag satt och kikade på tutorials halva dagen igår, tror säkert jag skulle fixa det men jag vet inte om jag vågar ändå.

Samtidigt känner jag mig som ett barn, vill ha den nu, helst igår ;) men jag dör inte av att vänta heller såklart.

:) Tack för svaren!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Angelclaw
0

Nu var det gjort. Jag tog saxen inatt och gjorde slag i saken, så nu har jag lugg. Inte perfekt men helt okej :)

Ska försöka fixa bild snart, är inte hemma nu.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Alex
0

Spännande! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

conejo
0

Okej, du får gärna skicka bild! ;)

Jag har haft lugg 2 gånger. När jag var liten, och när jag var 10-11. Nu har jag snebena :) Men vet inte om jag ska klippa lugg.

I alla fall så vet jag hur man gör lugg på nån men inte på mej själv. :S

Oriel
0

Jag klippte upp och kortade min lugg själv utan några som helst problem med en "dålig" sax för ett tag sedan xD

-' Rebecca Johansson

Liss
0

Jag klipper alltid lugg själv när håret blir för långt mellan varven. Dock beroende på vilken friss jag har också. Men rak lugg är ju väldigt lätt att fixa själv iaf. Snelugg är lite trixigare eftersom de inte blir snyggt utan någon knivsax som tunnar ut och så. :)

Väntar på bild :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Angelclaw
0

Jag hade ju toklångt även framme i luggpartiet, blev en rejäl nedkortning :P men nu sitter där en hellugg!

Bilder kommer senare under dagen, när jag fått in bilderna i datorn, batteriet måste dock laddas så jag laddar för fullt :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Angelclaw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Smått, hoppas man ser

//Tess

Sajtvärd på Motor

Angelclaw
0

det svartvita är "före", och det andra är då givetvis efter ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Alex
0

Det blev jättebra ju!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Angelclaw
0

#14 Tack, jag blev faktiskt nöjd. Lite ojämn är den, men jag har inte fått annat än komplimanger so far, till och med av mina brutalt ärliga vänner ;) så jag tycker det känns bra!

…jag brukar inte gilla att lägga ut foton men jag hade ju lovat, idag har jag varit dristig, la en i tävlingen också ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Liss
0

Ja de vart jätte bra :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Angelclaw
0

Tack :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Oriel
0

Fint :D

-' Rebecca Johansson

Tina-A
0

Jättefint :) Det brukar inte vara så svårt att klippa själv, eller be en kompis eller nåt klippa. Jag har inte varit hos frisören på 1½ år, klipper lite hemma eller så får min syster göra det. Blir inte så jämt alla gånger men vad tusan gör det :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Angelclaw
0

Tack :) Nej det var ju inte så svårt, men det var lite nervöst ändå :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Branneli
0

Luggen klipper jag till då & då framför  spegeln….

Angelclaw
0

jag har en virvel lagomt fint placerad också så det var lite knök att få till :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Branneli
0

Jag har också hår med egen vilja…..virvlar….på varsin sida om luggen (hornen)…..

Angelclaw
0

#23 Haha men horn är bra, då har man ju lite karaktär ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Branneli
0

OskyldigMmmmm, ok liiiite karaktär…hrm….eller kanske rätt så mycket ( som en tapetblomma)

Angelclaw
0

#25 Hahaha ^^

//Tess

Sajtvärd på Motor

[GlittriGris]
0

min kompis klippte sin lugg själv , blev ett fiasko :P, frisören kunnde inte göra så mycket åt det heller eftersom hon klippt den way to kort..

Jenahbella
0

jag "klipper" min lugg själv med ett rakblad :)

zuperzita
0

#28 - haha så kan man också göra! Jag använder rakhyvel till hela håret och klipper *s*

Annars klipper jag själv. Ingen vågar längre röra mitt hår. Inte frisörer ens :P

Jenahbella
0

#29 japp har man av håret med rakblad så blir de inga hårda kanter :)

Angelclaw
0

Äh jag tiltade saxen lite bara ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Fladdra
0

Jag klipper min lugg själv, men med sax. Hur gör ni med ett rakblad? Kan det bli snedlugg då? För min blir inte så pass sned som jag vill när jag klipper med sax. :/