Färga hår med hårspray i?
Vart lite akut med att färga håret inför studenten, kom på nu i sista stund att jag har ganska mycket utväxt och vill ha bort det.
Om jag gör som jag alltid gör, blöter håret och handdukstorkar det, så borde väl hårsprayen försvinna så pass att jag kan färga håret, eller?
Tacksam för snabbt svar.

jag har färgat och blekt håret med massor med hårspray i, har aldrig varit några problem. men det är nog något man ska undvika ialla fall.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#1 Ok, men jag är ju inte riktigt säker på om det blir spray kvar om jag blöter håret innan, tycker att det borde försvinna?
För om jag tvättar håret så blir det ju inte bra att färga, för man bör färga i otvättat hår. Dvs om jag ska tvätta håret idag, måndag, så kan jag inte färga förenns på onsdag, torsdag. Och jag vill gärna inte ta studenten i nyfärgat hår då håret har en färmåga till att bli väldigt fett efter en färgning =/
Vad jobbigt allt vart. Sköljer nog ur håret idag, utan shampoo, och färgar det imorgon bitti.

#2 hur mycket hårspray har du haft? jag har färgat med MYCKET spray i. och då pratar jag om mängder så jag stinket spray och håret är stelk som jag vet inte vad (har kort hår).
jag tror inte att det är några problem om du skulle fäga det nu.
#3 Längst upp på skallen, har "50-tals" inspirerad frilla, en bulle. Något i denna stilen. Dock så har jag ej sovit med denna frilla, så den är något snyggare =P
Massor med spray, ja, men mitt hår är ändå utav någon anledning inte hårt =/ Har köpt ny spray nu iaf.
Men vad bra, så vaskar jag ur det lite lätt och färgar =)

Okej. jag blekte det en gång hos frisörer med hårspray i kom jag på.. och det gick bra. :)
Ok, färgade håret igår, tvingade pojkvännen. Vart INTE nöjd! Färgningen vart bra, men jag köpte moccabrun men fick någon form av svart!
Haha, oj, hade inte klippt till det sista, sorry att bilden vart så liten pga av det! Men jag vill inte gå till studenten så, fy fan vad fult det är, jag ser likblek ut!

Oj vad synd att resultatet inte blev bra.. tyvärr så är det ju sånt som händer för ofta :(
#8 Haha, ja, men jag får väl vara svarthårig i håret på studenten då =P

#9 prova att tvätta det några ggr? kanske dras ur en del så det blir ljusare.
#10 Solade solarium idag för att inte se så blek ut, hoppas det blekte håret en aning. Hade tänkt tvätta det oxå, men om jag tvättar mitt hår för ofta så får jag oftare fett hår, så jag får nog helt enkelt se sjuk ut på studenten/balen.
#12 Tror du rött på kinderna hjälper? Vet ej, blir nog min senaste "uttjatar frilla", dvs något jag alltid kommer ha för en tid fram över. Bulle mitt på skallen, typ… Bakfulle kort, så jag är ju inte direkt fräch, men tänk dig frisyren när den är snygg!
#14 Haha, hade faktisk blomma i håret bara några timmar tidigare ;) Nej, ingen blomma, ska ha smycken istället.
Hmm, vet inte om man kan se sötare ut efter att ha sovit 3 timmar på ett toa golv på en offentlig toalett med handväskan full i sprit som huvudkudde, nyvaken, bakfull och frusen =P Men tack iaf.
#16 Ähh, sluta nu, jag blir generad!
Ja, hade tänkt att köra gamalt hederligt pärlhalsband och droppformade pärlörhängen. Lite mer "präktigt" =P Pärlhalsbandet va jag ju tvungen att ha bara! =P