Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 2097 ggr
[Norrbysa]
0

7år sen sist

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har klippt mig själv hur länge somhelst… Bara klippt av topparna då o då lite slarvigt. Har även färgat det själv lite då och då när det kännts trist… Jag har helt enkelt inte brytt mig så mycket.. Jag har inte tyckt att jag har råd att slänga pengar på att gå till frisören och klippa mig… Jag är ju bara en student.. Finns roligare saker att lägga pengar på då..

Men nu har jag fått nog! Jag tar examen snart och ska börja söka jobb! Jag vill se proffsig och mer vuxen ut!!! Skrattande

Jag är inte tjejen som orkar fixa håret varje dag så mitt hår bara hänger rakt och platt i stort sett.. Jag har EXTREMT rakt, glasigt och platt hår.. Jag behöver en frisyr som funkar utan att man behöver göra något alls på morgonen.

Funderar på att göra slingor i olika mörkare blonda toner.. Men jag är rädd att slingor ska göra att mitt hår ser flottigt och fett ut eftersom mitt hår är så glasigt. Vad tror ni?

Jag kan inte ha uppklippt eftersom mitt hår är så tunnt. Ser bara dumt ut. Exenstions känns inte som något jag orkar slänga pengar på.

En kortare frisyr kanske? Men det känns ju lite sorgligt att klippa av längden eftersom jag känner mig så kvinnlig i mitt långa svall.. Men det kanske oxå får mig att se så ung ut.. (?) Jag vet inte.. Gråter

Har ni något förslag? Jag vill verkligen inte se ut som en liten oerfaren flicka. Jag siktar ju på att bli projektledare i ett större företag.

(På bilder ser mitt hår lite fluffigt ut. Det är det INTE.)

Jag utmamar er oxå! Gissa min ålder… :-)

Angelclaw
0

haha jag ska inte anta utmaningen för jag har fuskat ;)

Men kanske klippa upp lite, flika det mot ansiktet? Eller klipp en lugg bara för att få känslan av mer "frisyr". Jag har också långt hår och ungefär samma kvalite som du verkar ha.

Annars tror jag att "vuxet" känns mer som… ah, mörkt och lite kortare. Men om du inte vill ha en radikal förändring så :)