Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 2097 ggr
[Norrbysa]
0

7år sen sist

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har klippt mig själv hur länge somhelst… Bara klippt av topparna då o då lite slarvigt. Har även färgat det själv lite då och då när det kännts trist… Jag har helt enkelt inte brytt mig så mycket.. Jag har inte tyckt att jag har råd att slänga pengar på att gå till frisören och klippa mig… Jag är ju bara en student.. Finns roligare saker att lägga pengar på då..

Men nu har jag fått nog! Jag tar examen snart och ska börja söka jobb! Jag vill se proffsig och mer vuxen ut!!! Skrattande

Jag är inte tjejen som orkar fixa håret varje dag så mitt hår bara hänger rakt och platt i stort sett.. Jag har EXTREMT rakt, glasigt och platt hår.. Jag behöver en frisyr som funkar utan att man behöver göra något alls på morgonen.

Funderar på att göra slingor i olika mörkare blonda toner.. Men jag är rädd att slingor ska göra att mitt hår ser flottigt och fett ut eftersom mitt hår är så glasigt. Vad tror ni?

Jag kan inte ha uppklippt eftersom mitt hår är så tunnt. Ser bara dumt ut. Exenstions känns inte som något jag orkar slänga pengar på.

En kortare frisyr kanske? Men det känns ju lite sorgligt att klippa av längden eftersom jag känner mig så kvinnlig i mitt långa svall.. Men det kanske oxå får mig att se så ung ut.. (?) Jag vet inte.. Gråter

Har ni något förslag? Jag vill verkligen inte se ut som en liten oerfaren flicka. Jag siktar ju på att bli projektledare i ett större företag.

(På bilder ser mitt hår lite fluffigt ut. Det är det INTE.)

Jag utmamar er oxå! Gissa min ålder… :-)

Angelclaw
0

haha jag ska inte anta utmaningen för jag har fuskat ;)

Men kanske klippa upp lite, flika det mot ansiktet? Eller klipp en lugg bara för att få känslan av mer "frisyr". Jag har också långt hår och ungefär samma kvalite som du verkar ha.

Annars tror jag att "vuxet" känns mer som… ah, mörkt och lite kortare. Men om du inte vill ha en radikal förändring så :)

Men som sagt, en liten lugg och flika det runt ansiktet för att rama in dina söta drag :) Sen kan du ju ha det uppsatt om du vill se proper ut!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Link-
0

Färg och slingor borde funka bra på dig, det brukar göra att håret både känns och ser tjockare ut.

Ylva_87
0

En sak du bör fundera på är om du vill fortsätta att klippa dig och färga håret hos frisör eller är det en engångsgrej?

Jag tror att en snedlugg skulle vara fint på dig och kanske några etapper fram för att ringa in ansiktet lite. Går det att klippa upp för att få mer volym så kankse det är bra. Du kan ju gå till frisören och se om dom har några tips, säg också att du inte vill ha någon frisyr som tar flera timmar att göra.

och till sist, ett jätte grattis till examen :D

niffen
0

Om du vill ha hår som du kan sätta upp så får du ju tänka på att inte klippa för kort…
Men om jag var du så skulle jag slinga i lite olika mörka Färger så du får lite liv i håret!

JMax
0

Tror du skulle passa bra i lugg o kortare hår.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Moonchild89
0

#5 Jag tycker att du ska ha mörkt, kort hår. Det har jag och folk har kommit och sagt att jag ser mkt äldre ut (är 19) Du behöver ju inte klippa kort-kort om du inte vågar. Men en snygg page, med lugg kanske vore nåt?

/Moonchild89 👻