Långt svart, vad kan ajg göra?
Hej tänkte be om lite råd när det gälelr mitt hår.
JAg har långt hår till svanken snart midjan det är rätt slitet i topparna och jag har ca en decimeters utväxt med mitt tråkiga råttbånda hår. Nu är det så att resten av håret har fägats både med rött och svart inan och nu är det en mycket mörk brun ton som blivit efter den svarta färgen börjat släppa o solblekas.
Då till frågan Jag vill göra nått med håret alltså färga det. Funderar på att blåndera det eller iallafall avfärga. ahr ni några förslag? Kan man få det ljusare via blånd hårfärg från afären eller måste man gå till frisör? blri så fruktansvärt dyrt med en hårlängden för en student. =)

Jag tycker nog att du ska klippa bort åtminstone en decimeter och gärna även klippa upp det, för att få bort sotiga toppar (såhär på rak arm utan att ha sett håret.) Be frisören göra tunna slingor i omgångar, så kommer det sakta men säkert ljusas upp. I och med utväxten och de olika färglagren du har i håret så rekommenderar jag inte att blondera hemma. Risken finns att det verkligen inte blir som du tänkt dig, håret blir mer slitet och du får lägga ner ännu mer pengar än du tänkt dig innan för att få det finare (talar av egen erfarenhet…;P)
Lycka till :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Ja det låter ungefär som en av dom tankar jag haft. Förutom att jag har en exsterm kärlek till mitt hår så jag viill absolut inte klippa av det. Klippa upp vågar jag itne då det fins risk för att jag kommer känna att längden förvinner detända jag vågar klippa är lugg(har ej nu).
Ska kolla om jag kan få in en bild på mitt hår så att ni ser.
Är inte helt emot om det blri en rödorange ton, har hört att de kan bli det när man avfärgar. Men frisör kanske vore bäst då.. dyrt bara =/ Men det får ma nväll offra.
#2 Risken finns också att, om du bleker håret hemma, så kan det bli en betydligt ljusare rand på ditt ofärgade hår. INTE snyggt! Gå till en frissa är mitt råd :)