Platta håret?
Jag har ett fråga till er och är det inte bra för håret om man använder platttång nästa varje dag? För min hår blir "risigt" efter jag har duschat. har tjock hår, spelar ingen roll om jag är lång, kort hår och som nyklippt.
Kanske också är det att jag har icke bra schampoo/balsam? Jag använder Finesse nu…även lite omväxlande annars.
Tacksam för svaren!
Testa byt schampo/balsam. Vet inte vad Finesse innehåller, men läs artikeln om Silikoner! Kan hjälpa mycket, jag använder plattång i stort sett varje dag, och det är inget fel på mitt hår. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag har också tjockt och risigt hår. Men när jag plattar det så ser det inte alls risigt/slitet ut :)
1# Tack för tipset, och ska kolla sen vad för produkter som passar min hår bra. :) Även läste som sist med hårprodukter som tester: så var Finesse den bästa av de andra hårprodukter (låga budget) så jag köpte det.
2# :) ja, precis, samma här. Även bara undran var då om håret skulle må bra av om jag plattar håret ofta som nästan varje dag. Men som det ser ut kanske är inte något fara.
Tack för era svar! :)

jag plattar också håret varje dag och mitt hår är risigt i topparna, men inte i luggen där jag plattar mycket. Ett bra knep är att ta inpackning efter varannan tvätt. Då blir håret lite tyngre och mjukare.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Plattade mitt hår innan varje dag, men var tvungen att sluta för det började knäckas av. Blev så slitet. Så nu får jag ha mina lockar iallafall.. :)
Tack för era svar.. jag fick veta att det är bättre att använda såna gele och annat innan man plattar till? PS: jag är ingen proffs med platttång..
Jag plattar.. Inte varje dag, jag försover mig med flit så ja :)

Använd alltid värmeskyddande produkter innan du plattar eller fönar så håller sig håret friskare