Värsta hårminnet?
Vad är ditt värsta hårminne?
Vad kostade det dig? vad fick du göra åt det?
När jag en gång ville klippa lugg, och sa att jag ville ha ganska kort lugg. Och frisörskan missförstod mig och luggen blev alldeles för kort. typ dagen före skolfotot… :P Fanns inte så mycket att göra åt saken.. bara vänta haha.
När jag för ca 2år sen skulle klippa mig. Skulle klippa upp det och tunna ur håret. Men det blev alldeles för kort och tunnt :( Hemsk så jag ut..

När jag för flera år sedan trodde att jag kunde få mitt mörkbruna hår blont. Färgade och färgade tills jag såg ut som en morot i håret. Efter det var det bara att färga, och färga lite till för att till slut se ut precis som jag gjorde innan jag började.

Själv då Cilla?
När jag fick för mig att jag skulle skaffa dreads, gick till fel frisör så det blev i princip som en höbal i skallen. Slutade med att jag var tvungen att raka av mig håret. Det är mitt värsta hårminne, och anledningen till att jag har frisörskräck…

#5 det förstår jag att du har om du gjorde dreads hos frisör!
Dreads blir bättre om man gör själv/ber någon kompis att göra med en virknål…
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#6 haha, ja det blev för j****vligt. Har aldrig sett något liknande på någon annan. Frisörer ska f*n inte säga att de gör dreads om de inte kan det. Menmen det är många år sedan och man lär sig ju av sina misstag.
#5 Ajajdå!
Själv skulle jag göra en färgning, som blev helt misslyckad, för många år sen, och håret blev BLÅTT.
Först tänkte jag sjukskriva mig i typ två veckor, men insåg att jag inte kunde göra det.
Så det var bara att knalla iväg till jobbet 
Ibland glömde jag bort hur håret såg ut, medan jag åkte till jobbet t.ex. (t-banan) och undrade vad alla glodde på, tills jag kom på det 

#8 men blått hår är ju jättesnyggt!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
mitt värsta var väl när jag hade dreads.. Tror jag. Fört skulle vi bleka mitt överhår, sedan färga det rosa. Och färgen tog slut och det blev mera persikafärgat. Och det var förfärligt fult. Och ja..
Nu har jag rosa och det är slitet. Som attan! Det är tragiskt att mitt hår är så dött Och inte kan man ha hårinpackning då låssar all färg. *handikappad*
#9 Jamen tänk på att det här var för ca 10 år sen och jag var runt 40 år då.
Snyggare på yngre kanske 
Det värsta var när jag klippte lugg (hos frisör) för typ. 2 år sedan, lugg är ju så snyggt! Men inte på mig. Jag såg ut som en pudel och hade luggen uppsatt tills den var tillräkligt lång för att ha i sidbena.
Hanna

Det var väl när nån tjej i Bosnien med bra rykten skulle klippa mig. Jag hade bett om en jättefräck, tuff frisyr men fick värsta nördiga frisyren, jag såg ut som en treåring. Hatade det.

När jag i fyran frågade mamma om jag fick klippa lugg. Hon satt i telefon och hörde väl inte på vad jag sa, för hon sa -ja.
Så jag tog saxen och klippte av håret framtill så att det blev stubbat! Det var också strax innan skolfotograferingen. Det blev inte populärt hos mamma heller. 
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
#4 Oj oj, jag kan nog inte välja ;) har varit på hal is många gånger. Som när jag var yngre så låg det en förbannelse över mig som gjorde att jag ALLTID fick hockeyfrilla?
Eller jag skulle göra mörk och ljusa slingor, och kom därifrån med silvergått och lilagrönt hår?
Jag skulle klippa mig inför 9:ans skolavslutning & har alltid vare vågad när det gäller frisyrer, så jag gick till frisören med en bild men hon ville testa på nått nytt & självklart jag som är vågad & svarade ja & den klev alldeles för kort, jag passade inte alls i det & fick jätterunt ansikte & inte kunde jag göra nånting med det heller.. Det var för kort för att sätta upp.. Så inte fick man vara fin på sin skolavslutning.. Ja såg så gammal ut i frisyren.
Jag har inte haft så dåliga reslutat faktiskt… Men när jag var 11 år så hade jag långt och blont hår och min syrra skulle bara klippa topparna på mig. Men håret klipptes av till mitten av halsen ungefär… Jag blev så ledsen
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

För länge sen (typ-96 kanske?) ville jag ha en Robyn-frisyr
med lång lugg och kort uppklippt bakparti. När frisören var klar satt jag där med pottfrilla. Det var inte fint haha. Bara att spara ut.

#18 Hehe, jag har haft vitblond Robyn-frisyr, det var min drömfrisyr då :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

mitt hår är hemskt nu. och denan gång är dte inte ja själv som klippt, utan jag blev klippt av frisör i höstas, och var helt okay nöjd då, men det var ju över 6 månader sen. så en utväxt frisör som man känner si/sådär nöjd med från början är hemskt.
väntar bara på en ledig dag från jobbet så jag kan klippa mitt hår som jag vill ah det.
#10 släpper färgen även om du använder dej utav oliv Olja?

#19 Åååh vad söt du måste ha varit 

#21 Hehe, de va bara den silvriga dunjackan som fattades
Skämt åsido, jag såg galen ut. Passade bättre på en popstjärna ;P
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

Blev tvingad till frisör (herr) vid 12års ålder….Mitt fiiina lite-längre-än-axel-långt hår klipptes kort till pojkfrisyr
…
Jobbar fortfarande på den otäcka känslan av att gå till frissan. Kan inte boka tid….ska klippas nu direkt ,när jag ringer. Brrrrrr

Det absolut dummaste jag gjort mot mitt älskade hår hände i slutet på åttan. Jag brukar klippa mig själv just där fram, korta ner lite och fixa till det, och det såg riktigt bra ut. Vid den här perioden hade det precis blivit populärt att ha håret uppklippt och eftersom jag brukar klippa mig själv tänkte jag att jag säkert kunde fixa lite uppklippt på mig själv aswell. Sagt och gjort, klipp klipp - shit! Jag klippte alldeles, alldeles för mycket så att det såg ut som jag hade kortklippt hår under öronen med tunnt, långt underhår. Fyfan, sa mamma och klippte av allting så att jag på en kväll fick ca 20cm kortare hår. 14 år gammal som jag var ägnade jag flera dagar efteråt till att gråta lite då och då.
Jag har precis kommit hem från frisören nu. Och jag gråter. Jag har annars en jätte fin kall blond färg. Skulle färga utväxten. Blev Banan gult. Ska på bal imorgon. Hon måste verkligen fixa till det även om jag så tappar håret. Stackars mig. :/