Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 2377 ggr
Tussebus
0

Färga håret lila?

Känner en tjej som vill färga sitt hår lila-rött eller röd-lila. Hon har frågat hos frisören men de kan inte göra det. Är det någon som har nåt tips på hur hon ska göra?

Om det går att undvika vill hon helst inte bleka sitt hår innan.

Tacksam för svar Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Alex
0

Kan inte frisören göra det? Vad är det för frisör? Obestämd

Jag har själv brunlila hår just nu, men jag hade utan problem kunnat få det mer lila eller rödlila om jag så hade velat.

Hur stark färg är hon ute efter och vad har hon för hårfärg nu? Det är väl det som är avgörande för om hon behöver bleka eller inte innan.

Men mitt tips är egentligen att hon går till en annan frisör, för det ska en frisör klara!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

EmmaG
0

Ja, de va en konstig frisör som inte kan göra de!!

Vill hon inte bleka innan så gå till typ HM/Åhlens och kolla, för jag såg att nåt sånt "mainstreemmärke" (alltså, som tex Viva) har en lila färg. Då behöver hon nog inte bleka. Men de beror ju oxå på vad hon har för färg nu!
Annars så har ju tex Shock extremtoningar. Själv ska jag färga i Directions Plum fram i sommar - men då "måste" man bleka innan.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tussebus
0

Tack! Jag ska vidarebefodra detta till henne Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken