Hår iFokus

Hår

Etikett: frisyrer
Läst 5523 ggr
Chamy
0

Vilket är ditt favoritklipp?

Hur klipper du håret, och vilket klipp har du blivit mest nöjd med?

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Chamy
0

Jag är dödsrädd för frisörer efter en rad hemska frisörupplevelser, och den enda frisör som numera får röra mitt hår är Lisa, på hårdesign i Stockholm.

När jag gör min vanliga klippning som är en rak, jämnlång frisyr, då är jag som nöjdast, det får mitt hår att se otroligt välvårdat ut, vilket jag gillar.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Anna
0

Min senaste klippning är min favorit, helt klart! För ett par år sedan blev jag jättemissnöjd med en klippning och vågade inte klippa mig på flera år (förutom toppa någon gång ibland). Hemskt.

Men nu på sportlovet vecka 8 tog jag mod till mig, bokade klipptid och bad om en enkel, lättskött frisyr. Precis vad jag fick också :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Jag är så feg, provar nästan aldrig något nytt, det blir bara det gamla vanliga. Toppar, snelugg/raklugg, uppklippt och lite tappert. Fast mest nöjd är jag med den senaste, precis det vanliga (raklugg som jag själv fixade sne senare), fast med lite V-klippt (det är så snyyyggt!) Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Telefonkontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det jag har nu/ det jag gjorde för nästa 2 år sedan. är samma :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Niini
0

Tror nog "studenthåret" är min favorit, ganska lika som jag haft i flera år men i kombination med färgen och slingorna var det bara så sjukt snyggt! Eller är det bara för att det är förlovningsfoton och jag sådär annars är sjukt lycklig på de fotona som det är favoriten?! ;)

Buuc
0

Jag är en sån som kan ge håret en dramatisk klippning. Så jag har klippt mig otroligt många gånger!

Mitt senaste klipp var nog det jag blev mest nöjd över. Lite pojkaktig frisyr men ändå elegant och feminin, och alla i skolan gillade den. Nu har det ovanligt nog dröjt flera månader innan jag klippt mig och mitt hår har växt ut och bara väntar på att jag ska göra något med det.

Bakom kameran kan man skymta mitt dåvarande nyklippta hår. Nu ser det helt annorlunda ut!

NettanLindholm
0

Är också "rädd" för att gå till frisören ;) Har blivit så många felklipp..
Klipper mig oftast själv numera och känner mig nöjd med det.
Men favoritklippningen var nog för ett par år sedan, när jag klippte lugg. den frisören var otroligt duktig!

Alex
0

Åh, jag älskar att variera mig, tröttnar lätt och vill ofta göra nåt nytt. Men uppklippt ska det vara! Men en som återkommit några gånger är väl den drygt axellånga klippningen, med väldigt kort överhår.

Exempel på bilden, där det dock även var lite osynkat.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Skruttan-1
0

Har vart nöjd med 2 som klipp mig o sen har jag väl panikartat halkutat till toan för fixa frillan innan nån ser hur man ser ut :D Så jag klipper mig själv nu mera senast nån klippte mig var 3årsen o det var syrran som haft mig som testhår sen jag gick i 4an ;) eftersom vi boda hade kort hår. Hur snyggt vart man inte när det var mode med rakade sidor eller rakade mönster på sidor även lite bak :S snygg var man då iaf hehehe! Musiken man diggade var hehe se bild :D

Bild borttagen av medarbetare

Denna kommentar har tagits bort.
Liss
0

Jag gillar osymetriskt, uppklippt.. lite frisyrer som står ut!

Gillar absolut frisyren jag har nu, de korta. Men de jag gillat mest är nog frisyren jag haft 1 år, tills nu.
De är långt i nacken, kort på sidor och längre snelugg och långa polisonger.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

spiritedaway
0

När jag fortfarande har långt hår men i lite olika längder. Blir lite roligare då :P
jag vågar inte klippa särskilt kort då mitt hår blir lockigare ju kortare håret är.
Jag har nog inte någon bild på detta dock.

Lissi08
0

Jag föredrar uppklippning i tapp på det sättet ser håret ny klippt hela tiden :) Behöver inte klippa mig på månader :D

Gasoline
0

Är mest nöjd med den frisyren jag har nu, dock gillade jag inte uppklippningen som inte syns på kortet. Men saknar dock ibland mitt gamla hår.

Gasoline
0
evrekaw
0

Som dotter till en hårfrisörska är jag rätt hämningslös… Brukar bara sätta mig i frisörstolen och säga - gör nåt! Alltid lika spännande!

Är dock lat och brukar påpeka detta - vill inte ha frisyrer som kräver en massa styling, det ska va lättskött!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Magster
0

Är livrädd för att klippa mig och gör det hellre själv eller inte alls. Minns inte nån gång jag älskat mitt hår efter en klippning riktigt… Men det kanske var när jag klippte upp håret för första gången?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

soetisen
0

Jag gillar mitt hår som mest innan jag klipper det. Då har det blivit långt och sne/rakluggen som jag brukar ha är också lång. Men jag måste klippa mig eftersom topparna är så slitna sen när jag har klippt mig blir det för kort, blir oftast jämt missnöjd efter jag har klippt mig hor frisör. Men skulle inte våga klippa mig själv heller, skulle nog se hemskare ut.

- Medarbetare på studier.ifokus

rakuLotta
0

Intressant att höra att många är så rädda för frisören. Gör de inte som ni säger eller har ni blivit missförstådda?

Efetsom jag är frisör själv är jag rätt petig. Skulle hellst vilja göra det själv, men har min mamma som jag litar på till 100%.

Som frisör är jag noga med att diskutera INNAN jag gör klippet. Är inte sån som du går till och säger, gör vad du vill! Jag vill ändå diskutera, även om vi ska göra en förändring. Det går ju inte att gör nåt åt det när det är gjort. Och vad är det som säger att vi har samma tycke och smak? Dock är det lättare när man haft en kund et tag. Man vet då lite vilken stil de gillar och man har skapt ett förtroende.

Gasoline
0

Det där med att vara "frisör rädd" har jag ingen förståelse för då jag själv ÄLSKAR att gå och klippa mig, jätte skönt när dom pysslar och donar med håret =P

Jo, har faktiskt förståelse att vissa inte gillar det och vissa kanske är rädda, men jag ÄLSKAR, och då menar jag ÄLSKAR verkligen att vara hos frisören. Syn att håret inte växte snabbare och att man hade mer pengar. Haha!

[Yoe-Yoe]
0

Favoritklippning har jag inte direkt. Jag är sån som gillar håret när det har växt ut en bit efter en klippning. Långt och en del uppklippt är min absoluta favoritfrisyr. Nästa gång blir det bara att klippa topparna och kanske lite mer uppklippt men längden vill jag behålla ^^