Vad har du gjort med ditt hår idag?
Har sett i andra sajter att de har sådana här trådar. T.ex. "Vad har du gjort med din häst idag?" eller "Vad har du bakat idag?" eller något sånt, men vi har lite annorlunda här tänkte jag, att man ska berätta vilken frisyr man har och hur man sköter det varje dag, och vi börjar med idag!
Tänkte att det skulle vara kul att se vilka som varierar sina frisyrer och vilka som inte gör det! :)

Själv hade jag uppsatt hår i stallet, det var lite fettigt så jag okade inte med det. När jag kom hem duschade jag och borstade, sedan lät jag det vara, Nu är det torrt. :)
Jag har bara satt upp håret i en slarvig knut idag :P Är bara städdag så. ;P

idag har jag bara tagit lite hårspray, för den tog slut. min vanliga frisyr.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#4 Vilket fint hår du har!!
Mitt har bara varit i en fläta. Jag ska duscha snart och tänkte göra en äppelcidervinägersköljning.
Gör inte så mycket med håret nu det blir mest fläta, jag är gravid o håret har en väldigt dassig kvalité.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det vanliga, bara utsläppt.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#5 Tack :)
Varför sköljer du med äppelcidervinäger?
Idag har jag haft det uppsatt i en slarvig knut i nacken, har bara gått hemma och slappat.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#7 Läste i tråden naturliga hårkurer att det skulle vara bra och ge ett glansigt hår. Sitter med blött hår nu och ska se hur det blir när det torkar.

#7 aha. då får du rapportera om det blev bra sen då :)

Vad kul att ni verkar "gilla" den här tråden. :) Var rädd att den kanske skulle verka onödig..
Idag har mitt hår blivit lite torterat eller hur man ska säga. Jag har haft en tajt mössa från Åre så håret var helt tillplattat när jag kom hem. Skulle på bio så satte upp det i en slarvig knut utan att platta.
Även nu är det uppsatt. :)

Borstade håret, försökte få luggen att inte stå rätt upp med plattången och allt, men det gick inte så det blev till slut mössan på huvudet :p
Idag hade jag dust it och spray för att få mer volym uppe på huvudet. Och platt på sidorna och baktill.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag har just gått upp ur sängen (
) så jag har satt upp håret i en slarvig tofs. Ska duscha snart eftersom det är fettigt..

jag har gåt tupp ur sängen och håret står rätt upp bara :P

Idag har jag duschat då mitt hår var jätteskitigt! och sedan så fixade jag till håret i en fin liten knut.. se hur länge den håller sig..
Ska precis ställa mig och fixa håret, idag blir det volyyyym :)
Idag vaknade jag på mitt landställe och där fixar man inte håret. Men innan jag åkte in till stan så satte jag upp håret i en knut mitt på skallen, precis som lilla my. =)

Nu har jag duschat. Mamma har köpt nåt nytt schampoo, Palmolive Vibrant Colour som jag fick använda.
När jag steg ut ur duschen fick jag plötsligt lust att få lockigt hår. Så mamma satte i rullar i håret och nu sitter jag här och väntar ivrigt på resultatet! Senast jag haft lockigt var nog vid 5-7 åldern nånting…
Ska såklart ta bild! :)

har lov, så absolut ingenting XD elr jo satt upp det i en totte xD

Det har bara hängt i en toffs hela dagen…jag har bara varit hemma o förkyld o tycker allmänt synd om mig själv. Funderar på att duscha o göra en inpackning snart för att pigga upp mig lite.

en fläta nu medans jag väntar på min kompis ska komma med motorcykeln.. fast jag fick borsta en massa nu när jag håller på att renovera i min fina lägenhet
Tvättat det och satt upp det i en knut. :)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

(Igår) Lockarna fick mig att se ut som en tant, så jag var bara tvungen att platta lite, och folk tyckte faktiskt att det blev snyggt!
Jag kom hem sent igår så jag orkade inte borsta håret. I morse var det fortfarande lite lockigt så jag lät det vara.
Jag funderar på vad jag ska göra med det imorgon.. Ska på fest. Det blir väl duscha och platta som vanligt. :)
Uppsatt en knut hela dagen. Har bara legat och solat på balkongen och slappat i t-shirt och shorts, så ;)

Rafsat igenom håret med vårdande produkter och satt upp det i en slarvig knut :)
// Lisa, medarbetare på Twilight

Har nyss duschat, men jag tror jag ska låta det "vila" idag.
Så det blir nog utsläppt eller någon tofs..
// Lisa, medarbetare på Twilight

Idag så har jag faktiskt inte dragit upp håret i min vanliga frisyr, utan det ligger nere. Lite hårspray bara så det inte mitt på huvudet skulle stå rätt upp, men det gick lite sådär. Ska fixa bild sen.

idag har jag plattat håret och satt upp det i en knut..

Jag har målat det vitt…tanken var att det var taket som skulle bli vitt men en liten miss där då…
Det mesta gick som tur var bort efter en schamponering men lite snygga slingor är allt kvar!!
Får väl ha mössa när jag målar resten av taket i morgon!

Idag har håret varit i hästsvans, knut och fläta.

Fläta. Vanlig dusch. Vågade inte skölja med äppelcidervinäger för jag ska till jobbet i morgon och jag är ju täppt i näsan så jag känner inte hur mycket det luktar…
Men jag kan verkligen rekommendera äppelcidervinäger!! Håret blir riktigt mjukt o glansigt!
Hög hästsvans och luggen uppsatt idag.

I söndags duschade jag och plattade.
Igår hade jag uppsatt.
Idag hade jag uppsatt i skolan, släppte ut det väl hemma, men luggen irriterasw mig så jag satte upp luggen i en fläta och knut. Ser totallöjligt ut, nåt som jag kan göra ibland. :) Här är en bild på ett exempel (gammal bild).
Snart ska jag duscha. :)

#38 oj vad långt!
Lät de vara idag också.. Är snyggt även liggande.

idag så gjorde jag det vanliga med håret. ställde det rätt upp.. kom fram till att jag behöver klippa det också. men det får vänta, ska göra mohawk sen men jag vill ha lite längre hår först.

#38 Jag vill ha ditt hår…Hade så långt för ett par år(typ 5) sen klippte jag det å sen dess har det varit på utväxt…

#39 ja det är egentligen lite för långt att hålla på och locka. Det får inte plats på locktången:P Men är kul att göra ngt annat med det för omväxlings skull. Men han får lätt lite blodstopp i armarna, tar mellan 2 och 3 timmar att locka allt.. och har man otur hänger det ut sig och blir rakt på några timmar.

Nu har jag duschat och borstat håret, men har inte orkat föna.
Ska strax tvätta håret, sedan föna det torrt och platta luggen innan jag ska spraya upp lite volym.

Mitt hår fick beöka frissan i dag o det blev så lyckligt!! Bara toppat lite o fixat luggen men det gör så mycket, det känns som nytt!
Idag har jag inte gjort nånting med håret. Men ska aldeles strax duscha :)

I morse bråkade jag lite med håret. Försökte platta topparna och det vågiga fula och puffa till uppe på huvudet, håret blev elektriskt så jag försökte med lite vatten. Blev bara platt. Men tillslut lyckades jag på något sätt. :P
Idag har jag bara låtit det vara igen, suttit och solat på balkongen .. så då är de allra skönast att bara låta de lufttorka och ligga som de är. :)
Jag har inte gjort något än! Men ska platta det senare :)

Utsläppt i dag faktiskt för ovanlighetensskull!! Var ju hos frissan i går.
Blir en dush i kväll ska se om jag har tid o ork att prova det naturliga hemmagjorda schampot.
Utsläppt, igenomborstat, ostylat… Sitter bara hemma ;)

tvättat det och gjort det vanliga. rrätt upp.
hur gör man knutar? :)
#54 Finns massor av roliga frisyrvideos på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=mG9_t-mlzN8 - en vanlig knut.
okej ;p
Helt ostylat idag, åkte bil i 6-7 timmar så :P Sedan satte jag upp både luggen och håret för jag var ute och joggade.

Uppsatt i en slarvig knut. :)
Luggen uppsatt och resten av håret uppsatt i en låg hästsvans, har ridit :P

Plattade i morse så nu har jag det fint och utsläppt. :)

Måste ha uppsatt på jobbet, men idag satte jag bara upp luggen (den del som går att sätta upp) i en slarvig tofs. Resten fick hänga fritt eftersom det är någorlunda bra volym i det idag då jag la mig med nytvättat, fuktigt hår igår.
Det var faktiskt en tjej som tyckte det va fint. Hon sa att jag påminde om en filmstjärna, d va sött sagt av henne 
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

I morse hade jag uppsatt. Sedan skulle jag ut med kompisarna och mitt hår såg hemskt ut så jag borstade igenom och satte upp det. Har fortfarande uppsatt. :)
Imorse duschade jag och tvättade håret. Sen fönade jag det torrt och efter det plattade jag det och sprayade i hårspray :)

#58 Öl är ju bra för håret!
En vanlig tvätt, pysslat lite med det men låtit det vara utsläppt, bara varit hemma i dag.

Hade det uppsatt i en hård knut på karaten, tvättade det när jag kom hem och lät det vara utsläppt fast med solglasögon i håret så inte luggen kom i ansiktet.
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
Idag har håret bara hängt ostylat mest hela dagen. På eftermiddagen tog jag och färgade det, hade tänkt mig brunt-mörkt brunt men det blev visst inte riktigt så ;) Men det blev rätt okej ändå.
Hanna

Hade det utsläppt med solgalsögon i håret. Fast nu är det uppsatt i en slarvknut i nacken.

Tvättat, stylat lite o haft det utsläppt när vi var i väg.

För tillfället har jag ingen frisyr alls, bara platt och längt hår som alltid sätts upp i svans.
Går och funderar på vad jag vill göra men har inte rktigt bestämt mig än.

idag har jag gjort ingenting alls med håret.
Idag har jag öst på med en del spray, tuperat det lite och satt upp luggen "bakåt" så att säga.
Hanna

I morse plattade jag och har puffat upp det hela dagen i skolan. Har haft det utsläppt. :)

I morse borstade jag inte ens håret utan slängde bara i hop det i en toffs…ser förskräckligt ut men det gick fort…
Idag färgade jag hela håret en nyans rödare/mörkare, blev inte så stor skillnad, men syns i vissa ljus - som jag ville ha det :)
Sen så är mitt hår så stort och fluffigt så jag orkade inte göra något mer…
Jag gör oftast ingenting med mitt hår om dagarna.
Borstar håret endast när det behövs, annars så låter jag det bara vara som det är, det blir ändå nästan ingen skillnad 8)
Men idag så satte jag upp det i toffs för att jag skulle sola :P

Idag har jag gjort noll. Inte ens borstat det. Bara utsläppt.

Jag bestämde mig för att ha bakåtslickat idag.. Så använder hårspray och vax. :) Och juste, plattade luggen i morse.

En tvätt o en toffs… Luggen stod typ rätt upp men det var inte med flit…såg det när jag kom till jobbet…

Idag så tog jag fram saxen och klippte lite på sidrona. är lite ojämt, men jag orkar inte bry mig. har inte råd att gå till frissan :P

Igår hade jag två inbakade flätor som blev till utbakade nån gång mitt på dagen.

Idag har jag bara gömt mig bakom en keps med mitt vaxsketna hår *S* Men igår kväll däremot innan jag drog till jobb så vart d shampoo å sen i me lite vax, rufsa runt och tadaaaa! Jag va klar 
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Utsläppt och lite spray i, behövde inte platta det imorse *glad*

Uppsatt i nån sorts slarvig knut uppe på hjässan.

Idah hade jag bara lite hårspray i håret. Rufsade till det ordentligt. :)

Plattat och lockat och släppt ut det.
idag har jag färgat det igen, sen lät jag de vara bara :)

Idag får mitt hår vila från hårspray och vaxet. Men lite snyggt måste det bara, så jag har ett par solbrillor i håret. xD
Borstat, ostylat, uppsatt i en hästsvans.
Ska bara sola och vara i stallet, så ;)
Bara tvättat det ;)

Målat det snyggt vitt o beige med målarfärg…försökt tvätta ur det sen med mindre bra resultat…

Har precis gått upp och duschat, nu har jag borstat det så det ligger bakåtslickat. :) Antar att jag ska föna det snart.. Styla vet jag inte..
Misshandlat det. Har blekt slingor i det för att få mitt missfärgade oranga hår någorlunda ljusare och sedan använde jag silverschampo, sedan en 30 minuters inpackning och nu hänger det på tork.

Bara målat det beige i dag…men faktiskt fick jag bort det mesta i tvätten så jag ser ganska normal ut tills jag ska till jobbet i morgon!

#95 snyggt!
Och häftig och snygg säng också. en sån vill jag ha! (men det får jag och min man inte plats i)

#95 Läckert!
#96- HAHA! Min är lite stökig. jag brukar inte sova så lägger grejer i den i stället tack :)
#97- tack tack :D

Idag har jag dränkt mitt hår i hårspray. ;) Konstigt nog har jag inte använt vaxet… O.o
platat det, sate ett litet spene sånt tunt där luggen som är jätte låång nu är:P
och sprejat massaaa!;D
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Idag klippte jag mig, så jag fick vax, hårblåst, plattat och sprayat :P

Tvättat o inpackning. Under dagen har det varit i en slarvig toffsvariant

Plattade luggen, stylade med hårspräy och vax. :)
Idag vart de hårspray.. och sen duscha jag och lät de vara.

hittills har jag inte gjort någonting. bar aklivit upp ur sängen ser rolig ut
Idag har jag inte gjort något speciellt med håret. Ska ändå bara vara hemma :)

Hade hårspray i imorse, men nu har jag duschat och låter det vila tills imorgon.

Försökte mig på en annorlunda uppsättning i morse vilket inte funkade så bra…när jag kom till jobbet hade allt hår börjat smita ut så jag såg ut som en skum igelkott…
Färgat (toning), fönat, plattat lite, format, haft i glitter, glansspray, hårspray och satt upp luggen^^
Helena
Idag vart de dust it och hårspray.

Plattade luggen, kammade över lite hår från den högra sidan till den vänstra bara för att få någon annorlunda frissa än vanligt. Lade lite hårspray i också.
plattat bara :)
Jag plattade det nu på kvällen så det ska vara enklare att få det platt imorgon. För ska nämligen upp kl 03 inatt, för ska på utställning som ligger 40 mil bort ^^
Inte ett skit! :)

Snoffsig toffs o nu på kvällskvisten har jag målat det beige med målarfärg igen…ska försöka lägga av med det…
Idag så har jag duschat och sedan satt upp håret i en toffs, plattat och satt upp luggen :D
-' Rebecca Johansson
lockigt lockigt lockigt…
kan inte få det rakt men ja ja satte i lite shine extrak och ett hår band
Att skriva, är att måla med ord...
medarbetare på Fantasy iFokus
Idag duscha jag, satte i en glow produkt som bibehåller den röda färgen och ger fukt och volym. Och sen har jag bara borstat igenom de när de var torrt.

Dränkt det i hårspray. :)

Pillat bort målarfärg o tvättat det o haft i inpackning

ingenting

Idag har vi haft brudshow på Liseberg så det har pillats en hel del med mitt hår. Ska visa bild senare.
Men i alla fall, håret tvättades, i med mousse, blåsa, i med gelevax, föna lite till. En hel del tuppering. I med massa vax. I med hårnålar, min lilla ståltråds boll, två kronblad av en lilja, lite brudslöja. Sedan massa spray.
Inte kul att borsta ur vill jag lova. Samma sak blir det i morgon.