Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 8470 ggr
LinaIsabell
2009-05-03 19:17
0

Blå hårfärg

Hej. Har läst att man kan göra hemmagjort silverschampoo genom att köpa rosa toning (med blå underton, inte röd) och blanda pulvret med schampoot/balsamet.

Jag har oranget hår och vill bli av med det, tror ni att blå färg kan neutralisera håret? Ska jag tona det blått på det oranga och hoppas på lite grått, eller ska jag blanda det med balsamet så det blir silverschampo fast för oranget hår?

För er som inte vet så är orange och blå komplementfärger, och blandar man dem blir det grått. Det är därför silverschampo (lila) kan neutralisera gult och få det silver/grått/vitt.

zuperzita
2009-05-04 00:00
0

det går inte. orange går inte. testat med allt. du får avfärga.

ett tips, köp jean hellen ultrablond balanda med vatten och Balsam eller inpackning fungerar jätte bra :) ska du färga blått hår måste du nästan ha vitt hår.

LinaIsabell
2009-05-04 01:38
0

Men jag vill ju inte ha blått hår, tänkte bara ha i blått för att neutralisera det oranga så att det blir askigare. Typ gråaktigt. (orange + blå = grå)

zuperzita
2009-05-04 01:40
0

alltså. du tjänar inget på göra egen silvershampoo det kostar rätt mycket med toning. och  blir det fel har du plöttsligt någon annan färg i håret.. Inte roligt ..

LinaIsabell
2009-05-04 01:45
0

Göra eget silverschampo med blå toningen måste jag ju om jag vill ha det, eftersom riktigt silverschampo är lila och neutraliserar gult.

Jo, jag är rädd för att det blir fel färg, därför som jag frågar här om det är möjligt.

zuperzita
2009-05-04 01:55
0

#4 - det låter itne smart. bättre att köpa ordentligt.

LinaIsabell
2009-05-04 02:15
0

Får väl göra det. :)

zuperzita
2009-05-04 02:57
0

#6 - ja :) gör så du skulle gärna se före och efter resultat också ^^

Chamy
2009-05-05 19:20
0

Jag tror inte att det är en bra idé. silvershampo ska ju fungera även för oranga toner eftersom det är en intensivare gul. Däremot så blir det ju inte ljusare, så om du inte är så rädd om ditt hår, och vill ha bort det oranga helt så föreslår jag att du bleker håret igen.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

membeel
2009-05-05 21:16
0

Köp Wella's Color Fresch, den kan blandas med ett schampoo men kan även användas som den är, den neutralierar väldigt bra.
Sen beror det väl lite på hur mkt oranget ditt hår är också ..

LinaIsabell
2009-05-06 01:19
0

Det är inte superoranget. Det ser ganska normalt ut, typ som att jag färgat det kopparblond eller typ som om jag är orangeblond normalt. Det är ingen skrikig färg.

Jag kan inte blondera mer. Har testat och det blir inte ljusare. Det blir inte ljusare så att det blir gult, men det kanske blir liiite ljusare orange. Typ fortfarande orange men mer genomskinlig. Jättekonstigt.

[Johanna84]
2009-05-06 15:43
0

Hej!

Jag har fått ner Orange toner i mitt hår genom att använda :

L´oréal Professionnel expert serie Silver schampo…. det är ett silverschampo som är mer lila än blått, och min frissa sa att de schampon som är mer Lila funkar bättre på orange toner i håret, och blå schampon mot gula, alltså de lila ska vara mer intensivt.

Och på mitt hår har det funkat bra.

Tror också att de är bäst och billigast att köpa hos frissan.

Hoppas det blir bra…

/Johanna

LinaIsabell
2009-05-07 16:18
0

Men mer lila borde ju vara bättre mot gult eftersom lila och gul är kontraster (blandas de blir det grått) och blått och orange är det.