Frågor om dreads
Hej!
Jag har funderat på att skaffa dreads lite till och från i lite över ett halvår och nu har jag bestämt mig för att skaffa "lösdreads", dvs. sådana som man köper och sätter fast. Har sökt en hel del på internet men finns fortfarande en del jag undrar över, skulle vara tacksam för svar eller om någon kunde länka till en hemsida med bra information.
För det första, är det smartast att sätta i dreadsen själv eller bör man göra det hos frisör/annan kunnig person? Kostar ju bra mycket mer att låta någon annan göra det men å andra sidan är man ju säker på att det blir rätt och kan nog få en del tips. Om man ska göra det själv, hur gör man? Har sett att man kan både fläta, använda clip on och limma. Vad funkar bäst/är lättast? Fördelar och nackdelar? Är det enkelt?
Hur ska man sköta dreadsen? Verkar som att man inte behöver pyssla om håret så mycket när de inte är äkta dreads, men man har ju fortfarande det äkta håret kvar som antagligen behöver tvättas ibland. Använder man vanligt schampoo och Balsam eller finns det något särskilt man bör använda? Annan vård som man bör tänka på?
Sen får man jättegärna länka till någon hemsida som säljer dreads eller någon som kan hjälpa till att göra dreads.
Tack på förhand!
the vanity, it becomes insanity

all info hittar du på

#1 OT. Du vet vem jag är. För att inte röja identiteter, tidö Lindö, samma förnamn och första bokstaven i efternamnet. 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#1: tack så mycket!
the vanity, it becomes insanity

#2 i know :) tyckte det var lite kul att hitta dej här efter alla år ;)