Hur långt? + frisör
Hur långa kan extensions vara?
Vill skaffa en frisyr men den kommer inte alls bli densamma utan extensionsen, och grejen är att de ska vara så långt att det går medanför rumpan. Spelar ingen roll om de är fejk för mig, ska ändå färga håret i en väldigt onatulig färg 
Hoppas någon kan svara, vill även gärna ha tips om frisörer ni vet som är duktiga på att jobba med väldigt kort samt långt hår och som gärna vill ha lite av en utmaning ^^ Helst någon som gillar att fixa "alternativare" hår 
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
Jag vet ju inte vart du bor, men i stockholm finns extend, som är grymma på just lite alternativa extensions!
Jag har gjort en hårförlängning där, blev jättenöjd.

Vilken tur ^^ är stlmare så :P glömde bara skriva det ^^''
Tack så mycket för svaret :) ska kolla lite hos dom

just syntet hår kan du få tag i i stort sett vilka längder som hellst. om du ska ha vid rumpan så är det ca 70-80cm långt du behöver skulle jag gissa på.
jag hjälper jätte gärna till med alternativa frisyrer :)

#3 Okey ^^ har som sagt kommit på en snygg frisyr som jag vill prova men tror den kan vara lite svår
Hade tänkt skaffa en väldigt uppklippt frisyr, ca 5-7 cm baktill och haklångt framtill men tänkte lämna en toffs i nacken som jag vill ha hårförlängning i. Kommer typ alltid vara flätat så det behöver vara ganska långt, ju längre desto bättre då flätan gärna får vara under rumpan
sen blir det lite ny färg med ^^ funderar på svart med lite grönt här och där ^^

försök leta fram någon bild som ser ut som frisyren du tänkt dej, så är dte mycket lättare att förstå hela din ide. jag tror jag har fattat ändå, men det är alltid svårt att få samma uppfattning genom ord :)

Det närmaste jag hitta (som dock var ganska likt :P) var Yunas hår från FF-X2 fast som ganska kort uppklippt
http://www.wallpaperez.net/wallpaper/games/Final-Fantasy-X-Yuna-899.jpg

#7 Inte riktigt men det är snyggt :P har haft typ så förut med, men då var mitt hår lite mer flygigt ^^
menade att det skulle vara uppklippt i nacken så det blir riktigt kort där medans det är långt framme vid ansiktet.
Lite såhär fast kortare i nacken

det lättaste n'r det gäller dina tankar om frisyren är nog att gå till frisör, och klippa exakt den frisyren du vill ha, för att sen sätta i några enstaka slingor med löshår, som du sen kan fläta. eller enklast, göra en rasta fläta i nacken…..

#9 Men blir det inte för kort i nacken för att sätta in löshåret då?

be frisören spara en "toffs" i nacken. så flätar man fast löshår i den toffsen. går ju alltid att klippa till lite om den sparade toffsen är för stor.

#11 Jo, var det jag tänkte först :P blev bara lite förvirrad av förra inlägget

hehe, okay. men om du klipper dej hos frisör så hjälper jag gärna till att fixa flätan där bak :)

#13 Vi får se hur de blir ^^ måste ha pengar med :P kan tänka mig att en så lång hårförlängning kan kosta en del samt att det blir ganska dyrt med både klippning och färgning 

att göra en vanlig rasta fläta i nacken med hår skulle jag nog i ta mer än 100kr för. (håret inräknat i det priset)
om du vill göra en form av förlängning, varav keratin vax antagligen skulle vara bästa metoden för din ide så kostar ju håret lite, men eftersom du var inne på syntet hår så kan du fixa sånt hår för 100kr, och det är då 120cm långt. och jag tar då 250kr för att sätta i det.
färgning kan man alltid fixa hemma ;) och klippning beror ju helt på vilken frisör du klipper dej hos.

Ok, inte så läskigt dyrt med hår då :P har tittat lite hos olika frisörer men de har ju bara skrivit upp priser för att förlänga hela hår 
Vet att det går att färga hemma men mitt hår är elakt när jag försöker färga det så ska nog lura någon annan att gära det åt mig o:D. Om det är en 45min färg kan jag ha i den i 1timme o 30 min, färgen sitter ändå bara i i några dagar fast att det står att det är permanent -_-''

kom på en bättre lösning när jag var på jobbet idag, och det bästa skulle nog vara att fästa löshåret i nacken med pinch braid förlängning. (man viker löshåret och flätar fast det med en mini fläta. svårt att förklara exakt hur)
vilka Färger är dte du ska ha?

Ingen aning om hur det fungerar :P Grejen är att jag vill ha en ganska smal fläta men den ska ändå vara så grov att man känner av den… Vad kan de vara för diameter på de tro
kanske 2-2.5cm tjock
Hade tänkt ha svart med gröna toppar här och där. Kanske även lite lite grönt i flätan :)

att få till en sån fläta är inga problem. synd att du ska ha en sån speciell färgning, för dte kan jag tyvärr inte hjälpa dej med…..

Okey :( jo, är en ganska egen färg men tror det kan bli snyggt :P måste bara hålla efter det så det inte blir en massa ful utväxt och liknande ^^''