Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 1486 ggr
zuperzita
0

Hår historia

Okej, nu kan vi här tala om allt vi gjort med vårat hår. Under livet eller året månaden eller dylikt. Jag tror jag inte skriver nu utan skriver senare i tråden. I alla fall :P

GoGo!

mandariiin
0

började år -99 med klippningar i alla möjliga former. har varit allt ifrån kost hårig, undercut till långhårig. med och utan lugg, lugg åt olika håll m.m.

sen har vi hårförlängning med weaving (syr fast), keratin vax, smältringar, microringar.

rastaflätor i olika längder/tjocklek och lösdreads i olika längder och tjocklek.

enstaka slingor i olika Färger.

corn rows….

färgat allt ifrån svart till blont.

ja, mer då….? jag har tyvärr aldrig permanentat mitt hår, men är bra sugen på att testa någon gång :)

har just nu brun/svarta rastaflätor ca 130cm långa. (till knäna)

smidigt när man fixar allt själv och det blir billigt ;)

Chamy
0

Jag började med att blondera mig när jag gick i femman i grundskolan någon gång i slutet av nittiontalet, sedan började jag färga håret mörkbrunt och rött, omvartannat. Hiphopare som jag var så lärde jag mig att göra cornrows på mig själv, och hade en massa olika sådana varianter. Och såklart vanliga rastaflätor.

När jag hade hår ned till midjan så bestämde jag mig för att göra dreads. -Gjorde dem och rakade av mig håret efter en dag.

Efter det så experimenterade jag med alla tänkbara frisyrer under utväxtperioden. Jag hade pojkkort och sedan mohawk, tuppkam, hockeyfrilla deluxe ;) med extentions ned till rumpan, page, osv. Jag testade dessutom en massa massa olika Färger, blå, grön, röd, orange och vanliga Färger som svart, blont, brunt. När jag tröttnat på att hålla på och mixtra med mitt hår så lät jag det bara växa ut, hade plommonrött hår ett tag, skitsnyggt, men otroligt svårt att hålla i håret så efter det så hade jag svart, men lät även det växa ur efter ett tag.

Nu ska jag spara ut till lång hår och har bara min vanliga hår färg, det känns som att jag äntligen är färdig med mixtrandet. =)

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus