Bleka håret med citron?
Har hört att man kan krama i citron i sitt hår och sedan soltorka det, och att det då blir som ljusare slingor. Någon som provat? Funkar det? Sliter det mycket på håret? Kan tänka mig att det är bättre än kemikalierna i riktigt färg, eller?

Ja det funkar. Det var ett tag sen jag gjorde det men jag minns inte att det slet på håret.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det sliter, men betydligt mindre än vad en blekning på salong gör.
Jag har provat det för länge sedan, men det blev absolut ingen skillnad för mig.
Man kan väl säga att man får lite starkare solblekning bara. Så att riktigt bleka håret med citron går ju inte, men på sommaren solbleks ju ofta håret, och man får väl lite extra effekt med hjälp av citron.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Funkade inte för mig. Jag märkte ingen skillnad iaf. När jag var liten brukade jag pröva både chamomille och citron men det märktes inte så stor skillnad som sagt.
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Jag provade med camomill förra sommaren, hände absolut ingenting x)
#5 #6 Det funkar verkligen olika på alla hår! =P
Jag tyckte att det var supertråkigt att det inte funkade på mig.
Nä, citron och kamomillavkok är nog lite för svagt för att det ska bli effekt… Synd.
Men det doftar ju gott!
Låter som det bara är att testa då och se om det funkar på mig ;)
#9 Absolut! Håll oss uppdaterade med resultatet :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag testade det när jag var yngre. På mig funkade det ganska bra. Jag tror jag gjorde behandlingen lite oftare än med vanlig blekning. tyckte att det blev ett naturligare resultat.