Hjälp mig!
Mitt egentliga hår är en typ askmellanblond.
Jag har haft svart hår i 3 år cirka och vill nu få det till något som är så likt min egen hårfärg som möjligt.
Jag har blonderat det 6 gånger. Sedan lade jag in en mörkblond färg, men det blev bara rödbrunt (irriterande!) så har blekt det en gång till.
Mitt hår är nu senapsgult/orange/röd och lite lila på grund utav silvershampoo. ;P
Jag har köpt en askblond färg från loreal couleur experte (nyans 7.1) och testat färga en slinga. Den blev typ mörkbrun.
Hur fan ska jag göra så jag får ljust hår?? Kan inte blondera mer, för mitt hår är lite gummiaktigt när det är blött (även om det inte ser såå slitet ut när det är torrt), och en ljusare askfärg kommer förmodligen inte dämpa det röda och den här askfärgen blir ju jättemörk.
What to do?

Finns inte så mycket du kan göra mer än att låta det växa ut. Så mättat med färg och dessutom svart som det är mycket röda pigment i är omöjligt att få bort efter 3 år. (helt inviduellt, men antagligen omöjligt i ditt fall då du har blekt det så mycket).
Tänk sedan på att du inte bör använda svordomar.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Som Lowe säger är det bara att vänta. Får du fel färg vid en blekning (en annan färg än röd/orange/gul då, pga dålig blekning)så beror det på att håret är mättat, och att bleka mer ger ingen effekt då. Så gillar du inte färgen du har nu så råder jag dig att lägga i nån lätt toning för att få en okej färg, och sen vänta på att friskt hår har växt ut.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst