Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 6322 ggr
Buuc
2009-04-08 01:05
0

Mohawk!

Jag har funderat på att skaffa en tuff och modern mohawk i flera månader nu, men det har inte blivit av. Vill inte ha en sådan som står rakt och och att man rakar av resten av huvudet, utan lite mer.. fashion! Jag funderar på en "bakåtslickad" mohawk då jag passar i bakåtslickat, som fortsätter ända ner längs nacken också, som en liten ponytail. Tror att det skulle se riktigt fräckt ut på mig, problemet är jag jag inte vet exakt hur "sidorna" ska se ut, om jag ska klippa och så.

Sen funderar jag även på att slinga själva mohawken med blonda slingor, det kommer se lite onaturligt ut men jag tror att det kommer bli "fierce" som man säger!

Vet ni någon bra hemsida som visar bilder på sådana mohawks kanske?

Tavar
2009-04-08 02:12
0

En i min skola har så, men har överblonderat den istället. Skulle vara snyggt om det inte var sådär skrikpissgult :/

Han har dock rakar på sidorna, själva "kammen" är kanske en 10cm bred och toffsen går halvägs ner för ryggen. Man kan ju även mönsterraka på sidorna, men kan vara svårt att hitta en som kan det.

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Telefonkontakt
2009-04-08 02:24
0

#1 ja har pissgult hår Flört

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tavar
2009-04-08 04:24
0

#2 Kan inte säga vad jag tycker om dig i det då jag inte vet hur du ser ut i det men tycker inte han är så vacker iaf ^^

Buuc
2009-04-08 19:02
0

Haha okej. Jag har försökt att leta bild men hittar ingen sådan. Jag vill ha typ rakat på sidorna, men ändå ha kvar hår där, för jag vill inte vara "naken" på sidorna ändå. Som att jag bara klipper rejält.

Sen ska själva mohawken typ vara 10-12 cm hög, den ska vara tillräckligt hög för att synas men inte överdrivet. Den ska, istället för att peka uppåt, peka bakåt, alltså vara bakåtslickad fast ändå taggig. Typ som en "sporre" ni vet? Och mohawken ska fortsätta ner till nacken och typ axlarna och vara som en liten ponytail.

Färgen funderar jag fortfarande på. Antingen tänker jag färga så som jag påstod ovanför, men jag funderar även på helsvart eller mörkröd.

Förstår ni hur jag menar? Tror ni att det skulle vara snyggt?

Buuc
2009-04-08 20:02
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag ritat lite slarvigt i Gimp.

Telefonkontakt
2009-04-08 20:15
0

#5 verkar jättesnyggt!

Buuc
2009-04-08 20:37
0

#6 Tycker jag också! :P Frågan är nu hur jag ska göra med sidorna och hur tusan jag ska förklara denna frisyr till min frisör.

Borde den vara enkel att göra? Jag litar till fullo på min frisör men vet inte om hon kan göra sådana.

Telefonkontakt
2009-04-08 20:42
0

#7 kör väldigt kort, typ en halv till 1 cm stubb? skulle vara snyggt :)

Buuc
2009-04-08 20:54
0

#8 Det låter bra! :) Tack för hjälpen!

Är det någon som kanske har nån bra bild på detta som jag kan skriva ut och visa till frisören istället för att förklara hur jag vill ha det? :) Kanske låter lite omöjligt men jag är väl inte den enda som vill ha denna frisyr.

Tavar
2009-04-08 23:18
0

Bilden visade lite bättre :P kan bli riktigt snyggt ^^ det på sidorna skulle jag tro blir snyggast 0.5cm stubb, annars ser det bara ovårdat och utväxt ut efter några veckor :P Röstar även på svart ^^ men beror ju på ditt ansikte :P

Lollia97
2009-04-09 12:45
0

Lägg in bilder om du lagar mohawk :P

Buuc
2009-04-09 23:28
0

#10 Haha okej. :P Fast jag är rädd att svart kanske inte passar mig.. Den hårfärgen jag har nu skulle nog bli snygg men inte tillräckligt tuff. Så jag är osäker.

#11 Will do! :)

Buuc
2009-04-09 23:51
0

Hur tjock/bred borde den vara förresten? Tycker ni att den borde vara lägre eller högre än ca 10 cm?

Tavar
2009-04-10 00:28
0

Jag tycker du borde försöka hålla ca 10 cm, det är en sån där lagom längd :P

Buuc
2009-04-10 00:38
0

#14 Okej. Tyckte också det lät lagom. :) Inte pytteliten men inte heller överdrivet stor!

Tavar
2009-04-10 00:42
0

#15 Precis :) och det är en lagom längd att känna efter i och se om du gillar att ha håret så, då kan man ju antingen klippa det kortare eller låte det växa en bit :P

Buuc
2009-04-10 00:46
0

#16 Jao! Har du nån idé om hur bred den borde vara? Det här är min första mohawk så jag har ingen aning om sånt. x)

Inte heller om vad man behöver för styling! Spray, gelé? Nåt speciellt märke ni rekommenderar? :) Kommer såklart fråga min frisör om hur jag ska sköta den och så, men jag vill se om ni har några tips.

Tavar
2009-04-10 00:59
0

#17 Kan fråga en vän till mig som har tuppkam rekomenderar, vet bara att han brukar använda sprey som är extra hård. Vad gäller bredden skulle jag säga 5-7cm :)

Buuc
2009-04-10 01:13
0

#18 Okej, tack så mycket! :) Nu vet jag iallafall hur jag ska ha det ungefär.

Tavar
2009-04-10 01:14
0

#19 Låter bra ^^ men prata med din frisör med, kan nog hjälpa dig med dina sista funderingar :)

Buuc
2009-04-10 13:17
0

#20 Will do. :)

Linn
2009-04-10 23:53
0

Jag har haft något liknande. Ungefär 10 cm bred som går över hela huvudet och bakåtliggande. Nu är det dock så att volym och mitt hår inte är bästa vänner så jag tröttnade snabbt på denna frisyren. Men jag hade i alla fall håret på sidorna så kort som möjligt så att det fortfarande låg ner. Kanske ett par cm eller något.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Buuc
2009-04-11 17:57
0

#22 Aha okej! Mitt hår är ganska lätt att "volymera" så jag tror inte jag ska oroa mig för det. ;)

niffen
2009-04-11 21:44
0

Jag är inte så jättehaj på hår, men jag känner dig och tänker ge lite tips nu… :P
Jag tycker inte att du ska ha så långt på sidorna, man ska se skillnad på själva kammen och sidorna, annars kommer det bara se misslyckat ut. Men jag tycker absolut att du ska ha lite mörkare färg i hela håret för då kan du klippa ännu lite kortare på sidorna utan att du ser flintis ut.
Jag tycker inte att du ska slinga, inte till en början i alla fall, för du är jättefin i helfärgat hår.
Spray! Volymspray! Inte för långt i nacken, utan bara volym där uppe så kommer det bli skitsnyggt!
Typ som en blandning mellan den mörkblonda och den röda du hade ritat, inte för spretigt som den svarta, då tror jag att det är lätt att det ser ovårdat ut… Men om du inte har för långt och hängigt i nacken/bakhuvudet så kommer det bli skitsnyggt på dig!  :D

Telefonkontakt
2009-04-11 21:52
0

#0 Efter att du startade den här tråden så har jag själv blivit sugen på att korta ner håret på sidorna på mig själv, och påsåsät tfå en mer framträdande Mohawk.. Man blir så sugen Flört

Buuc
2009-04-11 22:13
0

#24 Häy Nöffs! Kul att du tittade in här! x'D Jao, jag håller med, det ska vara skitkort på sidorna men jag får inte bli blond så jag ser flintis ut! Funderar på svart eller mörkbrunrött eller nåt. :)

Och ja, jag har ju inte så långt hår så det ska inte vara så långt i nacken. Annars kommer det nog se konstigt ut.. :S

Vad bra att du tror att det kommer bli snyggt på mig! x'D Trodde du typ tyckte att det va fånigt att jag vill skaffa det eller nåt. :P

#25 Haha, jaså? Det skadar ju inte att prova, växer alltid ut igen! :)

Buuc
2009-04-14 21:16
0

I söndags var jag ju på fest och träffade gamla kompisar. När jag sa att jag vill skaffa Mohawk så började dom först skratta, sen började dom böna och be att jag inte skulle skaffa det. :P

Efter en fundering inser jag att de flesta i skolan, ungefär 95 %, kommer titta snett på mig när jag väl skaffar det. Men varför ska jag bry mig egentligen? Bara JAG tycker det är snyggt så. :)

hermitage
2009-04-16 21:37
0

gör som du vill låt inte folk bestämma hur du ska se ut.

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

niffen
2009-04-16 21:47
0

Jag tror att de 95% är folk som inte känner dig dessutom  ;)
Man kan inte döma någon om man aldrig pratat med den.

Du kommer bli skitsnygg, det vet jag i alla fall :)

Tavar
2009-04-17 13:04
0

#27 I princip alla tittar snett på mig i min skola ^^ bara en av lärarna som brukar gå fram till mig och säga att jag är jättemodig som vågar färga o klippa mig så som jag brukar XD

Marija
2009-04-17 17:10
0

#27 Omväxling förnöjer som någon skrev i en tråd på någon annan sajt ;)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Buuc
2009-04-17 17:58
0

Precis, jag kommer bli skitsnygg i det och jag bryr mig inte om vad folk som jag inte känner tycker! x)

Marija
2009-04-17 17:59
0

#32 Så länge man är nöjd med sig själv så spelar det ju ingen roll vad andra har för åsikter! Kör på det du!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus