Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 2562 ggr
Gasoline
2009-04-14 13:54
0

Volymtången?

Någon som kommer ihåg den där "volymtången" som gick på reklam förut, man skulle endast använda den i hårbotten och plattorna var vågiga.

Någon som vet om det fungerar? För jag kom på att vi har en krustång hemma hos mor som ser likadan ut, och ifall det fungerar så är det ju värt att prova ;)

Telefonkontakt
2009-04-14 14:51
0

Jag själv vet inte exakt vad det är för volymtång du pratar om, men när du säger krustång så kan jag säga att man kan göra volym med "bara" en sån. gjorde jag ett par ggr efter att ha läst det tipset i en veckorevyn för sådär 6 år sedan.

Resultatet på mitt hår då blev jättebra. har dock ingen bild, hade ingen kamera för så länge sedan Tungan ute

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Gasoline
2009-04-14 14:59
0

#1 Den ser ut som en krustång, så om volymtången (eller vad den heter) fungerar så bör oxå krustången göra det. Jasså, så det fungerade för dig?

Jag provade att göra halva undre håret idag, men orkade inte längre då jag inte hade min "näbb" hemma. Vet att man får volym om man gör hela håret, men enligt reklamen skulle man bara göra längst in mot rötterna.

Telefonkontakt
2009-04-14 15:03
0

#2 jo, det funkade med att bara göra längst in mot rötterna när jag gjorde med vanlig krustång. Jag har dock för mig att jag "krusade" främst i överhåret förutom ett lagom tunnt lager vid benan som jag lät vara rakt. Fick jättevolym.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Gasoline
2009-04-14 15:15
0

#3 Ok, ska göra en bättre ansträngning när jag har hittat min "nädd", det underlättar.

[Norrbysa]
2009-04-14 17:12
0

Volumaster pratar du om. :) Länk

En sån har jag och den funkar väll sisådär. Har inte lyckats få det bra ännu. Det går säkert lika bra med en krustång.

Man ska först tupera hårslingan lätt (skjuta ihop håret mot hårbotten). Sen krusar man på tuperingen och när håret svalnat kan man borsta ur tuperingen om man vill. På så sätt så syns inte "krusvågorna" så tydligt

Man ska lämna lite överhår orört för att dölja "kruset".

Gasoline
2009-04-14 17:27
0

#5 Ahh, tack så mycket =)

Magster
2009-04-16 00:23
0

Funkar inte att föna håret uppochned bara? :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Link-
2009-04-16 04:23
0

Jag har kört med vanlig krustång. Sätter upp överhåret så att det förblir rakt, sen krusar jag så nära hårfästet jag kan.                                     Sen borstar man kruset - då blir det volym som heter duga & håret blir tjockare. Man kan tupera det efteråt också.                                      Efter det är det bara att släppa ner översta lagret hår så syns inte det som ligger under.

rakuLotta
2009-04-16 08:19
0

Skillnaden mellan volumaster och vanlig krustång är att kruset är mindre och ebbar ut ju längre ut på tången det kommer så att säga. Med den vanliga får du skarpare "våfflor" och det syns mera.

Varför man ska tupera innan man tångar ovanpå är för att krusningen ska synas så lite som möjligt, den ska liksom bara finnas där. När du tuperar och sen tångar och sedan kammar ur tuperingen så hamnar tångvecken på olika ställen på strået och syns därför mindre.

Ta så tunna passéer som möjligt när du kör tången så blir det kraftig volym. Kör där huvudet rudar sig och ner en bit. Det är oftast där du behöver bygga volym.

Gasoline
2009-04-16 12:21
0

#7 Nej, inte för mig =P Mitt hår vill hellst ligga platt om de själv får välja, "svårt" att tupera oxå…

#9 Ok, tack =)

NettanLindholm
2009-04-16 13:17
0

Jag har en volumaster och den fungerar alldeles utmärkt tycker jag! :) håret får mer volym och blir mkt bättre.
Har innan använt en vanlig krustång och det fungerar också bra, men det syns dock mer, man ser det krusiga rätt tydligt, vilket man inte gör med volymtången då vågorna är mer annorlunda på volymtången :)

Marija
2009-04-17 02:13
0

#7 Kan funka för vissa, men har man (som jag) jättetungt/tjockt hår så funkar det tyvärr inte :P

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus