Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2762 ggr
[Johanna84]
0

Hårstrån som går av...

Mitt hår är hemskt… Efter 3 omgångar med slingning så är mitt hår slitet (har dock låtit håret vila från behandligar i 8mån nu)

Tänkte om någon här kan tipsa om bra inpackningar eller hårkurer för att hjälpa håret att bli lite fräshare.

Jag har ganska tjockt hår, men har tunna strån, som är sköra, har mycket Kluvna hårtoppar och hårstråna går av… det blir som ett "veck" och en liten prick på hårstrået, och så går det av… (ute i topparna) vad beror det på? Finns det någon mirakel kur?

Ska klippa håret snart, men är såå sugen på att slinga det igen…

/Johanna

Telefonkontakt
0

Det enda jag tror är att du klipper bort det slitna. produkter som ska "reparera" håret limmar bara ihop håret tillfälligt och så kommer besvären tillbaka. Du kan inte tänka dig att slinga utväxten?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

JMax
0

Tyvärr måste du klippa bort det slitna…kluvna toppar sprider sig längre upp på håret så dest fortare du blir av med dem desto bättre.

Prova att äta b-vitamin eller hår o naglar eller vad det heter som brukar finnas i hälsokostaffärer

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Chamy
0

Precis som #1 och #2 skriver så är den enda lösningen att klippa bort det slitna.

Men om du absolut inte vill klippa dig så föreslår jag att du slutar slinga det redan slingade håret och använder inpackningar istället för Balsam, så att du återfuktar håret på djupet varje gång du tvättar det. Det är verkligen ingen lösning på de vita "prickarna" och slitna topparna, men det underlättar tills du klipper bort det slitna.

En inpackning som jag starkt kan rekommendera, som jag själv helt och hållet älskar är l'oreal elvitals royal jelly deep treatment som finns typ överallt. Burken på bilden i artikeln om BSB-metoden är just den.

Lycka till!

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus