funderar på att klippa mig
jag hade tänkt iallafall klippa en lugg och dra av kanske 1 dm på håret (så låter det jämt när jag ska klippa mig :P) Nu till mina grubblerier, ska jag köra en bettie paige inspirerad lugg och behålla allt jämnlångt eller klippa upp lite och snedlugg?
Har lite drygt 60 cm hår, blont och skandinaviskt så det skriker om det, fin kvalitet och ganska "halkigt"
Har en blandning av runt/hjärtformat ansikte antar jag, jag vill kalla det runt men det är ju hela jag, men när jag kollar så är det väl hjärtformat antar jag ;)
Men ser inte snedlugg och uppklippt aningen… emo-ungdoms-aktigt ut? :S
Var hittar jag bilder? Har försökt googla men inte hittat "DEN" frisyren..
Om du är sugen på frisyren så tycker jag att du ska prata med en duktig frisör och se vad de tycker. Eftersom du inte har någon bild så blir det lite svårt att föreställa sig.
Jag personligen föredrar bettie page-luggen, men den är otroligt stylingkrävande eftersom den inte är rakt avklippt utan är längre i mitten än på sidorna. Det ser hemskt ut om man inte stylar en sådan lugg. Om du inte har haft lugg förut så föreslår jag att du klipper en vanlig lugg, eller snedlugg först och känner hur det känns. Om du sedan fortfarande är sugen på bettie page-luggen så tycker jag att du satsar på den.

Nån som har bild på bettie page lugg?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Aha! Tack. Jag hittade bara bilder där det inte syntes så tydligt, luggen såg bara rak ut på de nu ser jag "framhänget"!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag gillar ju den jag med, Bettie Paige alltså! Skulle passa så bra när man vill göra lite 50-tals stukat hår i sommar då man är ute och snurrar, dock kanske jag moderniserar lite och kör lite rakare klippning på den, så att man slipper styla jämt och kan underhållsklippa själv. Har haft lugg i alla de möjliga former förr men jag har aldrig haft en renodlad BP-lugg!
#1 tack för svaret! :D
Har inte fått tag på den frisören jag oftast nyttjar, så jag hinner väl grubbla ett tag till!