Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 2723 ggr
Russtoka
0

Hur gör man en slarvknut?

En del har håret uppsatt i en enkel slarvknut och det verkar sitta bra och det ser lite fräckt snyggt ut tycker jag.

Men jag vet inte hur man gör en sån knut. Någon som kan beskriva det för mig eller länka till någon sida som visar?

Går det att göra utan snoddar eller andra fästattiraljer?

Jag använder just nu en läderbit med hål i var ände och en pinne som jag trär igenom sen jag snott ihop håret i nacken.

Gasoline
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om det är den frisyren som jag brukar ha ibland som du tänker på så för jag början till en hästsvans, sedan så snurrar jag snobben några varv till och försöker att få in de mesta av håret innanför snodden så det blir en liten "boll" med lite spret.

Hittade endast ett enda kort då jag har denna frisyr, men det är iaf den här jag tänker på… Vet att det syns dålig, sorry..

Russtoka
0

Ok. Så hemligheten är alltså att man använder en snodd?

Det kanske inte är praktiskt möjligt att få till en knut utan hjälpmedel?

Gasoline
0

#2 Jag ska ta kort någon dag på själv frisyren och så får vi se om vi menar samma frisyr, men tror att det går att fixa med din "rem" oxå, men det blir nog knöligare då den inte är elastisk. Eller kan du kanske hitta en bild på den knut du menar?

Russtoka
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hittade en video hur man gör en knut med hjälp av en pinne.

Den verkar ju bra, men jag får nog öva en del… Mitt hår är precis så det nästan går att sätta upp så. Det är lite slinkigt och vill ramla ur.

Russtoka
0

Näe, det fattas nån decimeter för att det ska gå att sätta mitt hår i knut. Suck..

Angelclaw
0

Du skulle inte bara kunna göra en hästsvans, tupera upp den och forma och fästa med nålar annars?

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler