Hår iFokus

Hår

Etikett: produkter
Läst 5203 ggr
Telefonkontakt
0

Hur stylar du håret?

Hur stylar du ditt hår?

Vad för produkter, något spec märke?

bifoga gärna bild på ert hår/frisyrer Glad

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Telefonkontakt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har väldigt kort hår och använder oftast bara hårspray. Jag använder mycket spray för att få håret på sidorna att stå upp, oc i mitten så gör jag en lite "kam". övre delen bak ska också stå upp och luggen drar jag åt vänster sida, också ståendes.

Förr så snvände jag mouse också, men jag upptäckt eatt det bara blev besväligt. Märket spelar ingen större roll, bara det är en hård spray.

Marija
0

Sprayar med lite hårspray bara för att de "översta lagren" inte ska vara så flygiga och sen så luktar det ju gott Flört Inget speciellt med andra ord.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Alex
0

Det beror lite på, kan variera en del, och framför allt byter jag gärna frisyr lite då och då också. Även om grunden i stort sett alltid blir den samma…

Men ja, det vanligaste jag gör är väl att jag plattar alltihop först. Sen använder jag ett vaxstift från XL Hair och har i topparna i luggen för att tagga den lite. Kan även ta lite sånt i topparna i resten av håret också för att få lite delning på det.

Sen så blir det vax även i hårbotten, under det översta håret på sidorna och bak. Antingen samma vaxstift som ovan eller ett créme vax från d:fi, för att få håret att "stå upp" i botten och få rejäl volym på det samt lite rufs. Kan alltså även ta det lite, lite i längderna.

Sen avslutar jag med spray från Got2be, den gula varianten för att fixera det. Det här är väl bilden det syns bäst på, trots att håret inte är riktigt färdigstylat där.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

NettanLindholm
0

Plattar håret varje dag. numera använder jag också volymtång för lite mera volym och om det behövs tupperar jag det lite grann, inte mkt, men för lite mera volym.

Alex
0

På den här bilden syns den taggade luggen i alla fall.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Telefonkontakt
0

#5 snyggt med vitt hår! Jag vill ha vitt, men det är omöjligt Skrikandes

Alex
0

#6 Tack. Hade det så i ett år, och ibland blir man allt sugen igen… Men det är ju inget man bara gör sådär enkelt tyvärr. Tungan ute På vilket sätt är det omöjligt?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Telefonkontakt
0

#7 mitt hår är fortfarande så sönderfärgat, har int ehunnit lippa bort allt än, så blekningarna blir bara gulbruna. och mitt eget hår är så mörkt att det inte blir tillräkligt ljust för att silverschampo/silvertonning ska ge ra resultat. Obestämd

Buuc
0

Puffar och rufsar till håret uppe vid hårbotten, plattar topparna. :)

Alex
0

#8 Ah okej. Men det är ju såpass kort, så det lär väl gå rätt fort. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Skruttan-1
0

jag har kort hår o daxvax är super :) sen lite hårspray på det men inte mycket. struntar jag i vax är det gele o spray :) det beror lite på hur jag tycker håret känns :)

[Norrbysa]
0

Har: långt blont, spikrakt, platt, nordiskt, tunnt hår.

Vill ha: Vågigt fylligt strålande hår med volym.

Vardag: Inga stylingprodukter alls.

Jag duschar på kvällen.. väntar tills håret nästan är torrt och sover med en knut på huvudet.. På morgonen kör jag lite lätt med min volumemaster och avslutar med lite kalluft med negativa joner från min superfön från Kina. Sedan sätter sedan upp det i en lös knut som jag släpper ut när jag kommer till jobbet.

Fest: Olika metoder olika gånger.

Oftast samma metod som ovan fast med lite dust-it i hårbotten och ibland lite extensions fastsatta. Ibland lite fett i hårtopparna om de är torra.

Liss
0

Ja, de är ju beroende på vad jag har för frisyr.

Men just nu kör jag lite mohawk och platt på sidorna. brukar oftast köra lite ståfräs upp på huvudet på så vis även när jag har längre.

Eller så låter jag de bara vara som de är, nu när jag har kort.

Använder i alla fall Dust it (bästa produkten någonsin) i botten vilket gör att de står jätte bra och syns inte alls. Och sen fixerar jag ibland med lite vax (matrix). Och så spray.

Nu är de lite längre igen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

När jag precis klippt mig.

[Johanna84]
0

Har ett blond medellångt hår med självfall.

till vardags stylar jag inte håret, och använder inga produkter.

Ska jag ut bland folk Tungan ute Så börjar jag me värmeskydd och en lockkräm, blåser håret torrt med diffuser på fönen, använder Dust it för volymen (Äääääälskar den produkten!!!) och hårspray från Tigi… Simpelt, men det blir fint…

På bilden har jag bara blåst med diffuser, haft i lite dust it och sprayat lite, vardags styling bara…

Liss
0

#15 Visst är Dust it helt enkelt, underbar! :P

[Johanna84]
0

#16 Ja, jag blev frälst första gången jag testade…  helt super!!! Man får ju mega volym och bara att "puffa" upp det om det börjar lägga sig så är det lika snyggt igen… Har kastat alla mina volym mousse grejer som bara tovar ihop mitt hår och gör det stelt… Skrattande

Liss
0

#17 Precis! Är de blåsigt ute och de råkar lägga sig lite, så är de bara att fluffa upp de igen när man är framme. Och så håller de sig hela kvällen. :D

spiritedaway
0

Jag använder sällan produkter alls. Men ibland lite hårspray då jag får för mig att sätta upp håret och det bara vill bråka :P

Livzson
0

Jag gillar att använda saltvattenspray, det blir ett fräsht och snyggt rufs som ändå ser neutralt ut.

// Lisa, medarbetare på Twilight

Gasoline
0

Brukar tupera mycket, brukar oftast köra lite "raggar" stuk. Denna frisyr går hårt just nu. Har det uppsatt i en klämma där bak.

Mysan59
0

#21 Läckert! Glad

Sweelin
0

Varje morgon så vaknar jag… Borstar håret med en borste och her vatten på det så att det ligger platt.

Sedan plattar jag mitt hår, först topparna som jag antingen böjer uppåt eller bara raka, sedan tar jag uppklippningen och viker det håret innåt så att det blir lite mer uppfluffat. Sedan kan jag ta lite hårspray bara för att få uppfluffet att hålla.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Angelclaw
0

#23 Her vatten i ;) jag började ju tro du kom härifrån där jag är :P

#21 superfint!!

Jag brukar oftast duscha håret, låta det självtorka och sätta det i fläta eller svans. Vid finare tillfällen så fönar jag, i med lite mousse och låter det vara utsläppt.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Gasoline
0
Magster
0

Det gör jag inte, det är så jobbigt just nu - slitet och tortt och jobbigt, så jag ska försöka få det lite friskare först. Annars brukar jag platta det ibland och köra på lite Dust it-puder i hårbotten för att få volym.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Livzson
0

#21 Det var riktigt snyggt!

// Lisa, medarbetare på Twilight

Gasoline
0