Hårmyter- Och sanningen!
Kluvna hårtoppar går att laga- Tyvärr inte sant, det går att tillfälligt "limma" ihop skadan, men det är som sagt bara tillfälligt. Om man inte klipper bort det skadade håret så klättrar skadan bara uppåt tills hårstrået inte ens går att "limma" ihop längre.
Om man rycker ut ett grått hårstrå så dyker där upp två i dess ställe- Om det här var sant så skulle varenda tunnhårig människa sitta och rycka sina gråa hårstrån och få tjocka hårmanar, tyvärr så är det bara en myt.
Mjäll är smittosamt- Nej, alla har microorganismen som skapar Mjäll, den är bara mer eller mindre aktiv hos människor. Däremot finns det saker som löss som smittar, så var försiktig när du använder någon annans borste.
Har du hört några hårmyter som du vill veta sanningen om? Skriv och fråga!

Dreads måste man klippa bort!
- det beror helt och håller på hur de är gjorda. I extremt många fall då håret är virkat så går det att kamma ut med en hel del tålamod och några förstörda gafflar och kammar senare. Detta gäller även naturliga dreads (sånna man får o man int eborstar håret under en längre period)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#1 Haha, jag brukar få dreads i underhåret när jag andvänder tröjor/jackor med kragar och inte har håret uppsatt, och det har inget med att göra ifall jag borstar håret eller ej.
#2 Samma här… hemskt, går knappt att få ur dem då jag är MYCKET håröm!!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Jag har nackdreads. Inte ett dugg frivilligt kan jag lova…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Har hört att vodka och öl ska vara bra i håret? Stämmer det?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Vodka har jag svårt att tro det borde vara uttorkande men öl ska vara bra, innehåller B vitamin
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#5 Vodka är ju i princip ren alkohol och är definitivt inte bra för håret eftersom det bara är uttorkande. Öl ska vara bra eftersom det innehåller b-vitamin som är superviktigt för hårets hälsa. Däremot så ska man inte anta att det passar alla, för det gör det inte. =)
#7 Men hur gör man då? Ska man hälla en burk i håret då eller? Luktar ju piss, rent ut sagt, då! Haha!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#7 Ska man vara fin får man lida pin 
#8 Det finns annat som innehåller b-vitamin, som säkert luktar godare att dränka håret i. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst