Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgtips-rådprodukter
Läst 66 ggr
Ellrose
0

Färgning av håret

Hej, jag är lite sugen på att lägga in slingor eller typ köra färg på topparna eller så. Men vill inte köra hårfärg som sitter i hela håret o länge utan som går ut med tiden.
Jag har mörkt brunt hår som aldrig är färgat och jag vill inte göra det, så det FINNS gråa hårstrån här o var.

Finns det typ någon hårfärg som funka på mörkare hår som sitter ex antal tvättar och som inte är dåligt för håret.

Har ni tips på vilka färgen som finns och som kanske skulle se okej ut med det mörka som redan finns.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

alva03
0

Bra märken som alla är vegana (aka inte testade på djur) och allergivänliga:

• Manic Panic
  • Arctic Fox
  • Directions

Manic Panic är lättast att tvätta ur med tiden av alla dessa tre. men även semipermanenta Färger lämnar ibland små toner kvar i håret. tycker dock Manic Panic är bästa märket för att få ut så mycket dom möjligt!

MVH Alva <3

alva03
0

Färger som är snygga med mörkt hår är säker rött, rosa, och lila nyanser som går mot det röda (inte blå). lila nyanser som går mot det blå riskerar att lämna en grå eller till lch med blå nyans kvar.

Directions färg plum är VÄLDIGT snygg men lämnar kvar ett grå-lila skimmer.

blå, grönt och så lämnar kvar udda gröna och blå nyanser oftast på oblekt hår

MVH Alva <3

alva03
0

Manic Panic av det röda är min favvo nog Fuchsia. gillar nyansen

MVH Alva <3

Ellrose
0

Ska kolla in dom märkarna, Såg att Directions finns i mindre tub på 88ml så kanske enklare att testa med dom.

Kommer toner/skimmer som lämnas kvar efter ex antal tvättar gå ut med tiden ju mer man tvättar?

Ellrose
0

Skulle man kunna använda en toner där man vill färga för att få färgen att sitta?
Jag tänkte om jag nu vill färga topparna om man tonar dom innan sen på med någon av semi färgerna

alva03
0

#4: Tycker de bara kan växa ur…

MVH Alva <3

alva03
0

#5: Aldrig testat men tänker att det kan ge en bättre bas för mer knalliga färger

MVH Alva <3