Hår iFokus

Hår

Etiketterfärghårvårdtips-rådprodukterdiyhårbottenhemmagjorda-produkter
Läst 61 ggr
lilsan
0

Hjälp mig

Hej,

Jag har två frågor!

Mitt hår på vänstra sidan är jätte fint, det är lent och helt perfekt. Inga döda ändar. Men min högra sida är jätte fult och ¿döda? ändar.
Finns det något särskilt treatment eller nått som jag kan göra för att det ska bli lent och fint igen? Jag vill helst inte klippa eftersom jag har ganska kort hår redan och ”skadorna” drar sig väldigt högt upp.
Jag använder inte längre värme på mitt hår eftersom jag inte vill skada det mer än vad det är.

Min andra fråga är om det finns någon billig färgborttagning för permanent hårfärg som inte skadar håret för mycket. Jag har mörk blont hår och just nu är mitt hår mörkt brunt. Jag vill ha det så nära min naturliga hårfärg som möjligt utan att skada det för mycket men inte heller för dyrt. Och vill även kunna göra det hemma.
Jag testade ett hemmagjort recept som jag hittade på nätet med bra recensioner men det slutade med att jag brände min hårbotten tyvärr.

Har ni några tips?

/ Lilsan :>

Crucio
0

Allt hår är "dött", så jag gissar att du med döda ändar menar torra/klyvna hårtoppar. Är de bara torra går det att förbättra med hjälp att fukt, t.ex. fuktgivande inpackning, men är de klyvna går de inte att fixa utan måste klippas. Man kan också använda t.ex. aloe vera för fukt + Olja, och använd då ren Olja som t.ex. argan (läs på innehållsförteckningen), inte något som säljs som hårolja men eg. mest innehåller Silikoner.

Jag skulle gissa att du sover på den sida som är sämre. Att sova i någon sorts sovmössa skulle i.s.f. kunna hjälpa.

Skulle också rekommendera att kolla upp no poo-metoden.

Sajtvärd på Skrivlust