Lockigt hår och friss
Hejsan svejsan.
Jag försökte skriva på lockigt hår sajten men verkar som den blivit avstängd så jag skriver här istället!
Mitt hår blir frissigt så fort jag går ut i naturen och det är jätte irriterande.
Nån som har något förslag på hur jag kan få bort det?
Jag använder en gel efter jag har duschat och jag borstar bara håret när det är blött, allt det är saker jag har sett hjälper men det verkar inte hjälpa mig.
Någon som har tips?
#1: japp
Använd balsamspray varje gång efter att du tvättat håret (ej varje dag) när det fortfarande är fuktigt
Använd hårmask så ofta du kan, helst 1 gång i veckan (själv använder jag hellre hårmask än balsam)
Jag rekommenderar då denna hårmasken:
https://lyko.com/sv/moroccanoil/moroccanoil-weightless-hydrating-mask-75ml
Den är väldigt dyr men jag tycker den hjälper väldigt mycket mot friss. Den hårmasken + någon curl kräm och avsluta med balsamspray. När håret är torrt, använd alltid hårolja och försök använda lite hårolja varje dag för att bevara fukten.
Tvätta inte håret mer än varannan dag, ju längre du kan gå mellan hårtvättar desto bättre. När du bara duschar kroppen så använd en badmössa, eftersom den fuktiga luften i duschen kan göra håret mer frissigt. När du torkar håret använd en gammal T-shirt eller mikrofiberhandduk då vanliga handdukar tenderar att göra håret frissigt, du kan också låta håret självtorka. Själv tvättar jag håret 1-2 ggr per vecka.
När du sover så kan friktionen mot kudden göra håret frissigt. Sov med håret i en lös knuta. Du kan också köpa en Satin bonet (nattmössa) billigt online då den är skonsam mot håret, alternativt satin/silkes fodral till din kudde.
Kamma aldrig ditt hår när det är torrt, kamma det i duschen när du har Balsam eller hårmask i det. Torra lockar som kammas = frissigt.
Hjälper detta inte så ha alltid håret uppsatt i en knuta eller fläta varje gång du är ute, särskilt när det är blåsigt. Du kan såklart sätta upp håret även om alla tipsen jag gett dig fungerar.
- Redigerat 2024-11-18 12:27 av [Flodbis]
#3: Tack så jätte mycket för dina tips!
Jag ska absolut prova några av dina tips.
#4: hoppas det hjälper!