Hår iFokus

Hår

Etikettfärg
Läst 126 ggr
Calcifer
0

Bra manic panic färger?

Jag tänkte jag äntligen ska färga luggen och topparna igen så det ser lite mer klokt ut, men tänkte höra vilka Manic Panic Färger som ni haft bra erfarenhet av? Jag köpte ju tre förra gången, men den lila som heter violet night var totalt värdelös. Håret blev grådassigt, och såg sedan att någon lämnat en recension om just det.

Funderar på rosa eller lila nyanser, men är ju en djungel att välja emellan.

Så om ni använt Manic Panic (oavsett vilken färg) får ni gärna tipsa om dem här!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Undertaker]
1

Violet Night blir grå, ja. Jag blandar den med andra.

Fuchsia Shock gillar jag, för mig höll den också och funkar även att blanda med Violet Night.

Mest nöjd är jag med Green Envy.

Har även Wild Fire som jag tycker funkar bra. De andra är jag inte lika nöjd med.

Calcifer
0

#1: Tack, ska kolla in just de färgerna och se om det kan vara nåt!

Får jag fråga. Har du använt blekning från Manic Panic? Är den bättre eller sämre än den man kan köpa på typ ICA? Om du använt såklart.

Calcifer
0

#1: Är det venus envy du tänker på när det gäller den gröna? Den färgen har jag använt och den satt faktiskt jäkligt bra. Frågan är om det passar med rosa/lila lugg och gröna toppar. 🤔

[Undertaker]
0

#2: Har aldrig blekt håret så där kan jag tyvärr inte hjälpa.

[Undertaker]
0

#3: Oj, ja, Venus Envy. Tänkte fel.

Ja du, om den lila blir lika extrem så funkar det nog. Den gröna är ju så stark så den lila måste vara en som sitter bra i ens hår.

Calcifer
0

#5: Ja Venus Envy har jag tidigare haft i topparna och tyckte det satt bra. Plus att det ju bara är i topparna så en burk räckte till två touch ups också.

Vart beställer du Manic Panic ifrån? Om det är ok att fråga. xD

[Undertaker]
0

#6: EMP
https://www.emp-online.ch

Detta vore den svenska:
https://www.emp-shop.se/?forceThisShop=1

Jag har ingen butik i närheten som säljer dem och EMP hade bra priser. Senast jag kollade var det ändå än sel dyrare än om man beställer direkt hos ManicPanic (om man ignorerar transporten).

Über 25.000 Fanartikel ★ Heavy Metal ★ Entertainment & Fashion Produkte ★ Kostenloser Versand im EMP Backstageclub.
Calcifer
0

#7: Man tackar, man tackar! Ska avvakta till helgen med att köpa, jag är så jäkla velig! Men den fuchsia shock är den mer rosa eller lila?

[Undertaker]
0

#8: Mer rosa. Lite åt ett vinrött håll till dock betydligt mer rosa. Detta på oblekt, hyfsat blont, hår.

Calcifer
0

#9: Jamen dåså, jag bleker ju håret innan (har mörkbrunt naturligt hår) så då kan jag förvänta mig rosa alltså. Vad skoj! Den färgen blir det definitivt till luggen. Är bara att jag ska välja rätt färg till topparna också, så det ser fint ut och inte som någon slags clownfärgning. 😅

[Undertaker]
0

#10: Fann en bild!
IMG_4062.jpeg

Calcifer
0

#11: Åh men vad snyggt! Så på blekt hår bör den bli kanske lite ljusare, men ändå är den färgen jäkla snygg!

[Undertaker]
0

#12: Beror även på hur länge du har i den men är förmodligen lite ljusare/klarare om man bleker håret. Jag brukar springa rund med plastpåse på huvudet i tre timmar. Bara för att.

Calcifer
0

#13: Ja tär hårfärgen inte på håret eller hårbotten kan man ju ha det i hur länge som helst, egentligen.