Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 82 ggr
[Zefirka]
0

Längd på hår

Hej!

Mitt hår är så långt som jag säger att det är, lite längre än mitten av ryggen när det är helt platt. Mitt hår har lite vågor, och undrar om hur långt man ska säga hur långt det är när det inte är helt platt. Lite svårt att förklara, men ska man säga att ditt hår är så lång som det brukar se ut, eller exakta längden när det är platt?

[Moon AppleGrey]
1

Folk med lockigt hår har alltid en "shrinkage".
Så en persons faktiska längd kan vara ner till midjan men när det är torrt/ostylat se ut som att det är armhålelängd eller axellångt.

TatsuOni
1

Det där väljer folk olika. Vissa anger längden på håret i "sitt naturliga tillstånd" andra utsträckt. Vissa båda. Och för människor med rakt hår så är båda samma.

Jag själv har lite vågigt hår. Det är sällan i sitt naturliga tillstånd utan är mer eller mindre rakt/vågigt efter hur jag har haft det uppsatt. Jag har inget enormt "shrinkage". Så jag anger längden efter hur det ser ut för stunden, men kanske drar ut topparna lite med Olja eller vatten, eftersom att de annars kan göra nästintill en u-sväng. Jag kollar hellre längden på lite skitigt hår än nytvättat, eftersom att det tenderar att vara lite rakare då.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Moon AppleGrey]
1

#2: precis så.

[Zefirka]
2

Tack! Då vet jag