Hårinpackning
Någon som har tips på bra hårinpackning passande tjockt hår?
Inte från garnier, aussie, cien eller elvital.
Inga dyra märken :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2023-06-22 21:16 av TatsuOni
(Sätt en övre gräns prismässigt så kan du nog filtrera bort vissa svar.)
#1 Jag kan inte sätta en övre gräns då det beror på mängden, hur länge det varar osv. Så går inte att sätta ett fast pris.
Tjockleken på håret har ingen betydelse. Om du däremot har torrt, fett, slitet, blekt eller färgat hår är bra att veta. Vad är du ute efter för resultat?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#3 Enligt frisören har det betydelse. Men hon kunde bara rekommendera dyra produkter.
Jag vill ha glansigt, lättkammat hår. Och frisören sa att det är bra att köra hårinpackning ibland för hårets skull. Stärker håret med
#2: Då det beror på hur länge den räcker så går det ju att sätta en gräns. Kanske att du vill använda den fyra gånger i månaden och den ska då max kosta en summa för den tiden.
#4: hur länge tänker du dig att förpackningen ska räcka då?
Det märke jag kör med exempelvis kostar 385 kr stycket, men burken räcker för mig minst ett halvår samt fyller de funktioner du har som krav, vilket gör det värt sitt pris för mig.
- Redigerat 2023-06-22 20:51 av [Moon AppleGrey]
#5 Kan som sagt inte sätta en summa, omöjligt att sätta för mig
#6 Beror på priset :) köper ju inget som varar bara 1 månad för flera hundra tex. Så beror på olika faktorer. Men vill inte ha som räcker bara några få gånger :)
Tänkte hårinpackning 2-3 ggr/månad
#4 Och vad är den betydelsen?
Dyrt betyder väldigt olika för olika personer.
Vad har du för hår idag?
Torrt? Färgat? Blekt?
#7: Med några gånger menar du hur länge? Genom att veta ungefär längd på ditt hår samt hur ofta du använder den, hur länge du vill att den ska räcka och hur mycket du är villig att betala på en gång så kan man sätta en rimlig övre gräns bara för att ge en riktlinje. Alla har olika ekonomier och definitioner när det kommer till vad som är dyrt.
#8 Vissa sorter, precis som schampoon och Balsam lämpar sig mer för olika hårtyper.
Färgat, ibland torrt, ibland fett, varierar lite
#9 Snälla - jag har förklarat, utgå från det jag skrivit, mer kan jag inte säga eller förklara helt enkelt.
#7: ja, då blir det tyvärr lite svårare att ge tips tycker jag, för att man fått för lite information att gå på. 😅
Jag kan inte ge mer info än det jag gett:
Vill enbart ha tips utifrån mitt inlägg, och det jag skrivit i kommentarer. Mer kan jag inte säga.
Men som riktlinje: Maria Nilans tex är dyr produkt.
#10: Anledningen till varför det tjatas om mer information är eftersom det underlättar ledandet. Med lite information så är det nästintill omöjligt att finna något passande. Framförallt med både pris såpass odefinierat bortsett från att det inte ska vara ”dyrt”.
#12: vad Undertaker säger i #13.
- Redigerat 2023-06-22 20:57 av [Moon AppleGrey]
#13 #14 Återigen: Jag har gett den infon jag kan ge i kommentarena och inlägget: Kan inte ge mer info.
Så, vill inte ha vidare diskussion kring det. Jag kan inte ge mer.
#10 Fast vad har tjockleken för betydelse? En inpackning ska t ex tillföra fukt och protein beroende på vad man har för hårkvalitet. Tjockleken påverkar inte på något sätt om man har torrt eller slitet hår.
Om du har färgat hår som ibland är torrt och ibland fett, så låter det som att du ska ha en återfuktande inpackning. Vill du att färgen ska hålla längre, så får det gärna vara en för färgat hår som t ex inte innehåller så mycket Glycerin.
- Redigerat 2023-06-22 20:59 av TatsuOni
Har gett en riktlinje i #12
#16 Är som sagt vad frisören sa och är duktig frisör. Återberättar bara vad frisören sa, ingenting annat. Nej vet att det inte påverkar det, det skrev jag inte heller. Men hon sa det att vissa produkter passar bättre till tjockt hår än andra, så som sagt återberättar enbart vad frisören sa, så inget vi behöver hacka upp oss på.
Vet inte vad Glycerin är, säger mig ingenting.
#15: och återigen, med så pass lite information att gå på så är det svårt för oss att komma med bra förslag!
Den enda jag kan säga som är bra för mig och som jag vanligtvis rekommenderar andra är denna, https://www.jordklok.se/sv/articles/2.52.6816/bruns-harmask-n23-oparfymerad-350-ml, men jag tror inte att du är beredd att betala så pass mycket. 🤷♂️
#18 På den här sajten läser många. Oavsett vad du har för syfte med din tråd, så har vi som syfte med forumet att framlägga så korrekt fakta som möjligt. Därför kommer vi även i fortsättningen att ifrågasätta påståenden som vi inte håller med om.
Vill du veta vad Glycerin är så kan du läsa om det.
Annars så är ett första riktmärke för folk som vill ge dig tips eller om du vill leta själv, att tipsa om/hitta en vårdande inpackning för färgat hår. Folk behöver veta vad som kan vara lämpligt att tipsa om.
Vill du ha något som hjälper dig att behålla färgen längre eller spelar det ingen roll?
- Redigerat 2023-06-22 21:44 av TatsuOni
#19 Nej den är dyr. Har skrivit riktlinje i #12, och den du länkade till är dyrare.
#20 Behärska färgen längre spelar ingen roll, färg sitter inte i mitt hår speciellt länge längre pga att jag färgat det mycket. Så spelar ingen roll.
vårdande impa? Vad är det? säger mig ingenting.
Jag litar på den frisören, då hon är duktig. Sedan kan man ha delade åsikter kring det, helt OK; men litar på henne och hennes kunskap
- Redigerat 2023-06-22 21:06 av Fridaaaa
#21: ja, för dig var den tydligen det, vilkent den inte är för mig med tanke på hur länge en sådan burk håller för mitt hår.
Det är därför vi också kommer med frågor för att kunna utesluta vissa märken.
Det får du acceptera, för den riktlinjen är inte behjälplig.
#23 Har redan skrivit i #12 som sagt riktlinje, så det kan man ju gå efter.
På vilket sätt skulle inte den vara behjälplig? Du gav förslag på något som är dyrare än den riktlinjen jag gett. Den som står i #12 är dyr, alltså vill jag ha billigare - simpelt.
#22 Felskrivning för inpackning. Det blir lättare om du talar om vad inpackningen som är för dyr kostar per t ex ml än att folk ska googla upp det.
Tråden kan lika väl låsas - eftersom folk här ändå inte lyssnar, utan fortsätter diskussionerna som absolut inte leder någonvart och inte fått ett enda förslag utefter riktlinjer.
Jag hoppar av tråden, eftersom jag inte fått någon hjälp.
#25 Har gett riktlinjer i #12.
#26: ja, det är ju lika bra det då, eftersom det inte heller är roligt för oss som försöker hjälpa dig när du sedan skriver den här typen av kommentarer och själv inte verkar förstå/vilja lyssnq för att svaren inte passar dig.
#26 Fridaaa. Vi har försökt hjälpa dig. Vi har försökt ta reda på vilken prisklass du är ute efter. Vi har försökt att ta reda på vad som passar för ditt hår.
Om du inte kan föra en diskussion när vi lägger tid på att försöka hjälpa dig, så anser jag att du är otacksam. Ingen kommer att kunna få fram ett svar på två minuter utan att ha något att gå efter.
Och om trådar ska låsas och vad som får skrivas inne på mitt forum, är det jag som Sajtvärd som bestämmer.
- Redigerat 2023-06-22 21:12 av TatsuOni
Jag la förresten till etiketter i inlägget. Alla inlägg ska ha minst en passande etikett enligt reglerna.
- Redigerat 2023-06-22 21:18 av TatsuOni