Färga och bleka håret hemma
Jag har mörkblont hår med lite gråa strån och skulle nu vilja bleka håret hemma och även lägga i en färg eller toning i det oblekta håret. Tänkte göra en balayage..
Men när ska jag lägga i färgen på det oblekta håret? Före eller efter slingorna? Tänkte även lägga i en toning på det blekta håret.
- Redigerat 2023-02-02 16:58 av TatsuOni
Inte efter blekningen åtminstone. Jag vet inte hur du ska göra innan, men blek inte håret efter du färgat.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#1 min frisör har ju gjort detta på mitt hår flera gånger men kommer inte ihåg hur hon gjorde 😅 får fundera lite till 🙂
Jag förstår inte riktigt vad det är du vill göra med håret 😅
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#3 vet du vad en balayage är? Man färgar håret ”utväxten” i en färg, slingar/bleker resten av håret.
#4 du vill bleka slingor och en "utväxt'. Och det vill du sedan färga i en annan färg?
Och så vill du även färga längderna i ytterligare en färg?
Ska dem blekta slingorna färgas i en egen färg eller tillsammans med resten av längderna?
Ska övergången från det blekta upptill vara skarp eller mjuk?
Vilka nyanser är du ute efter i slutresultatet?
- Redigerat 2023-02-02 16:11 av TatsuOni
Jag la in etiketter i inlägget
#4 nej alltså hela mitt hår är mörkblont med lite grått i just nu. Så vill göra slingor i tekniken balayage och sen färga håret längst upp i en annan färg.
Vill även lägga i en toning/nyansering i det blekta håret för att det ska bli mindre gult.
Övergången ska vara mjuk.
Hade tänkt mig ljusbrunt/brunt längst upp och slingorna lite guldiga.
#7 Du skriver att du även vill lägga i en färg i det oblekta håret. Menar du att du inte ska ha blekning, men en brun färg längst upp? Bleka slingor, lägga i en toning i dem och låta resten av håret vara naturligt?