Kan inte alla ha lugg?
Jag har så många gånger genom åren velat variera mig och klippa lugg, och jag har gjort det några gånger men min lugg är helt hopplös.
Jag skulle vilja ha en vanlig rak lugg som slutar vid ögonbrynen eller strax ovanför men nej det går inte. Den faller inte ner i pannan mer än precis när jag står framför spegeln och TVINGAR ner luggen men går jag ett varv och tittar i spegeln en minut senare så kan en hår slinga vara åt ena hållet och en skruva åt ett annat håll. Men inget hår hänger ner i pannan haha.
Det verkar som den enda frisyr jag kan ha är hel-lång lugg så den hänger neråt och inte far iväg nått håll istället för att ligga ner i pannan.
Nu när jag har hellångt hår ner på ryggen så är det vågigt, men inte lockigt, men klipper jag kort lugg så börjar den skruva sig åt olika håll direkt.
Kanske är en skitsak att haka upp sig på men jag blir så avundsjuk då jag ser människor med långt hår och RAK lugg. Jag vill också ha sådan frisyr.
Jag har testat spreja hårssprej, mousse osv men min lugg lever sitt eget liv. Finns det nåt annat jag kan göra, för nu är jag SÅ sugen att testa klippa lugg igen.
Har du testat att köra plattång i luggen?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1 Nä tyvärr, äger inte ens en plattång. Det kan hända att det skulle kunna funka bättre.
Men känns så drygt att behöva lägga en massa tid på en lugg liksom. Hade hoppats att om man inte gör nåt särskilt med luggen så faller den neråt men inte med mitt hår. Okej att styla och hålla på inför speciella tillfällen men när man måste kämpa varenda morgon för att ens få håret att hänga rakt ner när man ska iväg på jobb före 06,30 haha.
Lutar åt att köra vidare med hellångt och vågigt isåfall.
Får se om det blir en plattång framöver eventuellt.
#2 Om du har vågigt hår+eventuella virvlar (hårsäckar som växer åt olika håll), så finns det dessvärre ingen genväg för att få håret att ligga som du vill.
Om plattång fungerar, så tar det kanske en minut att använda den i luggen.
Jag kan inte ha lugg.
Men det är för att det skaver och kliar i pannan…
#0: Skulle nog säga att det beror lite grann på vilken hårtyp man har.
Kan heller inte ha lugg ovanför ögonbrynen för att det står rakt upp.
Brukade förut använda hårmousse eller annan stylingsgel när jag hade lugg.
Jag har förresten testat med en rund borste som blåser varmluft och då få ner luggen som en böj inåt och det har funkat någorlunda - tills det börjar regna om man är utomhus. Men jag blev inte riktigt nöjd med hur den såg ut då heller. Jag vill ju inta ha luggen som en lock inåt, utan den ska hänga RAK.
Så då är det nog plattång som gäller gissar jag
#6 Du känner ingen som har en plattång? Så att du kan testa innan du köper en själv?
#7 Jodå dom flesta har nog faktiskt en plattång. Bara det att just nu går ju min lugg ner på halva ryggen, och för att kunna testa så måste jag klippa den igen, med risk att det går lika dåligt denna gång. Ja får se om jag gör det. Eller när rättare sagt, för jag blir tokig att inte kunna testa nåt nytt i hårväg förutom olika uppsättningar och färg
#8 Kan du inte testa att nåla fast håret så att det blir som en lugg. Platta och se vad som händer på en timme? För att kanske få ett hum om ifall det fungerar.
- Redigerat 2022-06-26 15:51 av TatsuOni
#9 Hm.. jo det skulle jag förstås kunna testa! Bra idé!
Jag kan inte ha lugg. Har lite smålockigt hår och de gånger jag envisats med att klippa lugg har den lockat sig och spretar åt alla håll. Platt-tång hjälper en kort stund, men det vill jag inte hålla på med dagligen. Dessutom krullar den sig vid minsta fukt, allt från dimma, regn, svett, ånga eller vilken fukt som helst. Jag gav upp lugg för många år sedan.