Ful utväxt!
Hej!
Jag har naturligt blont hår men har kontinuerligt färgat det mörkbrunt sedan ett år tillbaka. För ca en månad sedan bestämde jag mig för att färga slingor på mitt färgade bruna hår. Dock har jag nu en månad senare fått en väldigt ful utväxt. Jag har bara färgat håret hemma med schwarzkopfs egna hemmafärgningar. Nu skulle jag vilja gå tillbaka till min naturliga hårfärg men vet inte riktigt hur jag ska ta mig till… Har ni några tips? Kan man bleka hela håret eller kommer det falla av då? Vill inte ha sönderblekt halmigt hår lixom…
Tack på förhand <3
Du behöver bleka det/köra avfärgning. Det kommer att slita på ditt hår. Men hur mycket är svårt att säga.
Du kommer att få oranget hår efter en/ett par blekningar. Du kan välja att bara gå så ett tag, eller slänga i en toning däremellan som tar ut det orangea.
Vänta alltid minst en månad mellan varje blekning för att låta håret vila. Använd inpackningar och produkter med protein och mycket fukt.
Du kan också försöka att tvätta ur en del utav färgen med t ex Head & Shoulders och ett Balsam med Glycerin i.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Här kan du läsa lite om hur du ska göra, om du vill tona ner den orangea fasen.
Tack så jättemycket för hjälpen! Ska testa <3
#3 Börja gärna med en avfärgning 🙂
Hoppas att det blir bra. 😊