Tips på hårprodukter?
Hej! Jag har ganska långt hår (en bit ner över rumpan) men har märkt att mitt hår inte blir mycket längre nu. Har tänkt att det kanske har med ens hårcykel att göra (läste nått om att håret hade olika livslängder från person till person). Men samtidigt så har jag aldrig riktigt tagit hand om mitt hår, använt billiga schampon från typ Ica och sliter sönder håret med hårborsten. Tänker att om jag började ta hand om mitt hår mer så borde det kanske kunna bli ännu längre? Annars kanske jag åtminstone kan slippa att det är så flygigt och mindre slitet.
Är det någon som har tips på produkter jag kan köpa? Eller var ifrån man borde beställa? Mitt hår blir lätt väldigt torrt i topparna och jag tror att hela mitt hår egentligen skulle behöva mer fukt. Har även problem med att det blir trassligt fort men tänker att det kanske har just att göra med att det är slitet och torrt? Tips på bra schampon och Balsam? Läste även att jag inte ska ha en plasthårborste men vad är det man ska ha då? Om det är viktigt att veta så har jag platt och väldigt tunna hårstrån.
Själv kör jag på Balsammetoden.
För extra fukt så gillar jag t ex aloe Vera gel. Sen lite Olja över för att vårda och kapsla in fukten.
Jag rekommenderar en bredtandad kam i trä eller horn för att reda ut håret.
Och gärna hålla det uppsatt i snälla uppsättningar, med t ex en hårpinne.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Lite tips för att ta hand om håret - https://har.ifokus.se/discussion/1460165/trassligt-har
Om Hårlängd - https://har.ifokus.se/discussion/1459771/har-som-aldrig-blir-langre
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Och vad gäller fukt, så skulle jag tipsa om Bruns hårmask från jordklok.
Den kostar en del, men en sådan burk räcker länge.