Frisyrer och tips?
Hej! Är ny här, men men 😊
Jag har ganska långt hår just nu, lite kortare än hälften av ryggen, men på tisdag ska jag klippa mig (ÄNTLIGEN), jag är väldigt osäker, men tänker kanske lite kortare än axlarna? Jag är dock rädd att det blir för kort..
har ni några bra frisyrer för så kort hår?
Jag vill fortfarande kunna fläta det, men går det med så kort hår?
Vet inte riktigt vart jag vill med detta inlägget, men kanske lite tips? Fördelar och nackdelar för de båda..
Du kommer inte att kunna fläta håret om det är så kort.
Vad är du mest sugen på?
Att kunna fläta det? Då ska du ha det lite längre.
Bara kort och rakt?
Någon uppklippt frisyr?
Något som sköter sig själv eller något som behöver stylas?
Bland kortare frisyrer, så tycker jag personligen att något som är längre framtill och lite kortare i nacken är snyggt.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Välkommen in hit förresten! 🙂
Saken med kort hår är att det alltid växer ut, var inte rädd för att experimentera och pröva nya saker 😊
Alltså detta är så jobbigt!
Jag skulle vilja ha så att jag kan fläta det, göra fina såna frisyrer, men samtidigt,
jag vill ha kort också! Långt hår är liksom min comfort frisyr men..
Jag vet inte om jag har sån stor lust för mittemellan dem två.. :/
- Redigerat 2022-03-25 19:03 av HaMsTeRpLaMsTeR123
För tre år sedan hade jag pixiekort hår och idag har jag hår till axlarna och jag har ändå klippt page från och till under åren. Klipp det som du tycker blir snyggt :)
#4 Ha kul och testa något nytt i vetskapen om att det växer ut. Eller fortsätt att ha det långt ett tag till om frisyer är viktigt 🙂
Jag har testat nästan allt. Från side cut, till mindre än en cm hår, till dagens knälängd.
Om jag inte hade "lekt av mig" och testat korta frisyrer som ung, så hade jag nog inte kunnat spara ut det så långt idag, i vetskapen om att jag tycker att kort hår är jobbigt 😜 Jag är glad över att han gjort mycket med mitt hår 😎
#6: Ja men precis!
Om man aldrig provar något så vet man ju aldrig hur man kommer tycka om det. Själv är jag för fattig för pixiekort hår som kräver att man klipper minst 2 gånger om året men jag tycker kort hår är mycket mer praktiskt än längre hår. Och för oss med lockigt hår så är det väldigt mycket mindre jobb 😂
Detta hade jag inte vetat om jag inte klippt mig. Det är roligt att pröva nya saker. Häromåret prövade jag vara blondie och även blåhårig. När jag tröttnade på utväxten färgade jag bara det svart igen.
Tycker att man ska inte vara rädd för att pröva nya saker, man lever ju för att kunna uppleva olika grejer :)
#7 Bra skrivet 🙂
Fördelen med hår är ju att det växer ut igen. Det är alltså inget permanent även om man klipper, färgar eller sliter på det 😜