Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekninghårvårdtips-rådprodukterhårprojekt
Läst 53 ggr
Zezzan00
0

ColourB4 håravfärgning

Hej. Jag har köpt ColourB4 och två rosa Färger. Jag har mörkbrunt hår som jag färgat, mitt naturliga är ljusbrunt/mörkblont. Tänkte testa ColourB4 i topparna/längderna och ha i rosa. Jag beställde först en permanent men blev osäker ifall jag inte tycker det passar. Så jag beställde även en hårinpackning från Lyko C/057 pastel fuchsia (som försvinner efter 5-6 duschar). Läste att man ska vänta helst 7 dagar när man använt ColourB4 innan man färgar med permanent hårfärg. Men hur är det med en som man tvättar ur? Den är ju inte så hård mot håret? Om jag blandar ihop ColourB4 så kommer jag inte använda allt direkt, men kommer nog behöva använda den 2-3 gånger. Kan man använda samma eller måste man köpa en ny? Har läst att ColourB4 inte är lite hårt mot håret som blekning, vet någon om detta stämmer? Är så himla försiktig med mitt hår och vill inte göra något som jag ångrar. Tacksam för alla svar🥰

• Redigerat 2022-03-15 19:58 av TatsuOni
TatsuOni
1

Du kan absolut använda en toning direkt efter!

Men även en avfärgning (vilket ColourB4 är) sliter på håret. Det går tyvärr inte att få håret ljusare utan att slita på det.

Om du blandar allt, så kommer du inte att kunna spara den och använda igen.

Vänta helst en månad mellan varje omgång och ta hand om håret bra däremellan för att minska slitaget, så mycket som möjligt 🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/