Minoxidil?
Skulle du som kvinna våga använda minoxidil för att sätta fart på hårväxten? Någon som testat?
#0: Det jag har sett på nätet är att minoxidil är för män, och exempelvis minoxidil orifarm så avrådes kvinnor från att använda det.
redigering:
bifogar en länk där man kan läsa mer om just det läkemedel jag nämnde.
Kvinnor kan använda det, om de är över 18.
Men personligen skulle jag inte våga använda det, efter att ha läst bipacksedeln
- Redigerat 2021-10-24 14:52 av [Moon AppleGrey]
#1: Enligt FASS.se kan Minoxidil Orifarm även användas av kvinnor.
Minoxidil Orifarm används för behandling av håravfall eller tunnhårighet på hjässan. Den exakta verkningsmekanismen för preparatet är inte fullständigt känd. Ca 3 av 5 kvinnor får i varierande grad nytillväxt av hår.
När man läser om preparatets så skulle jag aldrig använda det utan att först ha diskuterat det med läkare.
// Harley
- Redigerat 2021-10-24 14:58 av Herveaux
#1: vill också inflika att produkten innehåller etanol, så att om man är använder No poo så bör man undvika den oavsett vilket.
#2 hade länkat till den i redigeringen, så vi gick om varandra där tror jag. 😊
Håller helt med angående att tala med läkare innan.
- Redigerat 2021-10-24 15:01 av [Moon AppleGrey]
#3: Jag postade innan du redigerat din kommentar. 🙃
// Harley
#4: Jo, jag vet. Råkade trycka på publicera innan jag hade skrivit färdigt svaret till dig. 😅
Ruggiga biverkningar Minoxidil kan ge. 😯
// Harley
#6: Ja, verkligen.
Varför vill du testa det Sommarblomma? Du lider väl inte håravfall? Det är inte till för att få håret att växa snabbare, utan just för folk som lider av håravfall.
Om preparatet mot förmodan skulle få ditt hår att växa snabbare, så skulle det med största sannolikhet slitas ännu snabbare och därför behöva klippas.
Dessutom så hade väl du problem med en brännande känsla eller liknande i hårbotten ibland? Eller tar jag fel på person? Det här verkar vara rena döden för hårbotten.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik