Dagens frisyr med lite eftertanke och historia
Idag så firade vi att min mormor blev 80 den här veckan.

För ett tag sedan, så fick jag en klocka utav henne, som tillhörde hennes mamma. Jag fick den för att jag påminner min mormor så mycket om hennes mamma, med mitt långa hår och för att jag ofta har kjol eller klänning.
Enligt min mamma och mormor, så hade hon sitt hår någonstans mellan classic (nedanför rumpan) och knäna, i stort sett hela livet. Hon brukade antingen ha håret i en svinrygg/French twist eller en edvariansk frisyr. Då drog hon håret över en "stålbur" täckt utav tyg, som hennes man hade gjort åt henne och sen så gjorde hon en knut högst upp på huvudet.

Därför valde jag att idag till klockan ha en eternal roll, vilket påminner om den frisyren.

Min mormor var glad över att jag hade klockan på mig och började genast prata om sin mammas hår, när hon såg mitt.

Jag valde till och med en lite färggladare klänning som jag köpte till en väns bröllop för några år sedan, för att jag tror att min mormor skulle uppskatta den mer än mina vanliga helsvarta svarta kläder.
Jag som är intresserad av historia tycker att det är väldigt intressant att höra om hur en anmoder till mig har haft sitt hår!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#0: Åh, vad roligt att du fick ha en sån där härligt historiestund med mormor!
Grattis till mormor också! 🥳
Jättefin klänning, underbar färg! 😍
// Harley
#1 Tack! 🌺🌻
"Jag som är intresserad av historia tycker att det är väldigt intressant att höra om hur en anmoder till mig har haft sitt hår!"
Håller med. 😃
Härligt att ni fick en bra dag ihop, och din ensemble var verkligen grann. 😊
- Redigerat 2021-07-28 08:53 av [Moon AppleGrey]
#3 Tack! 🥰