Gardinlugg
Åh gud så snyggt det är med gardinlugg! Är så sugen på att klippa det. Har naturligt spikrakt platt hår som är ganska långt. Har det uppklippt i långa lager. Brukar också ha problem med att få frisyrer att hålla om jag t.ex. lockar håret. Tvättar mitt hår en gång i veckan. Min fråga är hur mkt jobb det är med gardinlugg? För att håret ska se bra ut antar jag att det kommer behövas stylas varje dag. Men det lär ju inte ta mer än 10 min när man fått in tekniken på hur man fönar luggen. Jag vill liksom att hela håret ska passa ihop så funderar på att börja styla allt med plattång i längderna för att fejka en salongsföning.
Skulle också vara trevligt med tips på mousse, hårsprayer, värmeskydd och liknande som jag kan använda för att få mer stadga till frisyren och längre hållbarhet.
Nu har jag inte lugg själv och har inte haft på många år, men en sak som jag vet att många behöver göra, är att de måste tvätta luggen oftare än resten av håret, då den blir fet utav pannan. Så risken finns att även en gardinlugg blir det.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik