Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningfrisyreraccessoarerhårsaker
Läst 101 ggr
TatsuOni
2021-03-01 14:38
1

Hur väljer du?

Vad baserar du dina val på?

Färgat hår. Väljer du en färg som matchar din hudton, framhäver dina ögon eller bara en färg du gillar? Eller kanske blundar du och pekar på en färgförpackning?

Frisyr/klippning. Väljer du en frisyr som passar din ansiktsform, är trendig, känns rolig eller något helt annat?

Uppsättning/frisyr. Vill du bara ha håret ur vägen, rama in ansiktet, skapa ett konstverk eller någonting annat?

Accessoarer. Matchar du dina kläder, anpassar dig efter jobbet eller tar första bästa sak som får bort håret ur ansiktet?

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2021-03-01 14:43
1

Färg - Jag älskar svart 😋

Frisyr/Klippning - Jag älskar långt hår och alla frisyrer som man kan göra med det. Samt att halvkort hår gjorde mig galen, då det alltid var ivägen.

Uppsättning/frisyr - Ofta så blir det att bara få upp det i en knut för att kunna jobba. Men ibland så vill jag göra någonting roligt, uppfinna en ny frisyr eller återskapa en frisyr från en film eller liknande. Mitt hår är min tomma kanvas 😁

Accessoarer - Jag väljer lite efter väder och situation. Trä och gjutjärn går bort när det regnar. Utstickande grejer som hårpinnar går bort vid vissa jobb och träning. Annars så väljer jag vad jag känner för, för dagen eller vad som matchar min outfit 😁

[Moon AppleGrey]
2021-03-01 15:45
1

Färgat hår : De gånger jag har färgat håret har jag främst valt Färger jag gillar, men har också tänkt på huruvida jag klär i dem eller inte.

Frisyr/klippning : När jag klipper det så brukar jag utgå ifrån min ansiktsform.
Även efter min hårtyp.
Kan exempelvis inte ha en kortare lugg för att håret står i horisontalläge då.

Uppsättning/frisyr : Få undan håret, men vill även försöka mig på mer avancerade uppsättningar.

Accessoarer : Tar det som matchar det jag har på mig vad gäller färg och typ av klädsel. Händer också att man väljer det som går snabbt och bekvämt.

• Redigerat 2021-03-01 15:47 av [Moon AppleGrey]
[Kaninusen]
2022-05-21 13:37
2

Även om tråden är gammal tål den att återupplivas:

Färgat hår: Vid min hennafärgning tänkte jag att det passade min hudton och ögonfärg.

Frisyr/ klippning: Låter det växa, inget särskilt😅

Uppsättning: Få det undan för vissa aktiviteter, ibland nåt som e snyggt

Accesoarer: Det som är mest skonsamt för håret, vid tex scrunchies (älskar dem) så beror det på klädval

TatsuOni
2022-05-21 13:43
1

#3 Kul att du delade med dig av dina svar! 😁

[Moon AppleGrey]
2022-05-23 19:57
1

#3: visst tål tråden att återupplivas.
Och säger som Tatsu, roligt att du delade med dig av dina svar. 😁