Raka av håret
På äldre dar har jag blivit väldigt tunnhårig och kal på vissa ställen.Nu i coronatider vill jag inte gå till min vanliga frisör.
Funderar på att först klippa och sen ta sonens klippmaskin och raka ner håret.Är det en bra ide eller ska jag härda ut tills jag blivit vaccinerad och kan gå och klippa mig igen.
Stolt ägare till tre La permer
Menar du att du skulle vara helt rakad på huvudet? Vissa passar väldigt bra i det, men om du vill ha hår så är det bättre att få ordning på hormonbalansen i kroppen.
Kan inte maken klippa dig lite om du bara vill putsa till håret, det är inte så svårt. Jag klipper hela familjen, och mina svärföräldrar klippte varandra.

Jag tänkte raka ner till ett par mm.
Mannen är inte betrodd då klipper jag noh hellre själv.
Mitt hår kommer inte att komma tillbaka.
Testa - men det verkar kallt nu på vintern. Kan se väldigt tufft ut och kännas bättre än lite tunna testar.
Eftersom sonen har en klippmaskin kanske han kan hjälpa dig. Det måste vara svårt baktill?
Go for it! Om du inte jobbar på att spara ut så kan det vara kul att testa superkort. Jag tycker att det är snyggt på de flesta, säkert bekvämt också. Det kommer ju dessutom att växa ut igen. Du kanske ska passa på att testa någon kul färg
- Redigerat 2021-02-24 15:52 av Whatson
#2 & #3: när jag körde rakat var det också vintertid, men upplevde inte att det var kallt med mössa på.
Använde en vanlig rakapparat och tyckte inte att det var särskilt svårt att få till därbak.
Därefter fick det växa till svanskotan, så jag ser inget skäl till varför man skulle avstå från rakning även om man senare vill ha längre hår. 😉
- Redigerat 2021-02-24 17:03 av [Moon AppleGrey]
Det är helt upp till vad du tror att du trivs bäst i! Om du tror att du inte kommer att vantrivas i det så kör på!
Eller så kan du testa att klippa det själv först och ser det inte bra ut, så kan du ju alltid raka det.
Jag hade 1/3 av huvudet rakat för många år sedan. Då var det vår/sommar och jag reagerade mest på att det blev väldigt varmt om huvudet där inte håret skyddade, men vande mig snabbt.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Har du rakat eller gjort något med håret än?

Plötsligt händer det.Idag har min man hjälpt mig att kapa av nästan allt hår.
#8 Grattis! Hur känns det? 😃
Vad roligt. Blev det bra?
/Maria

Det känns skönt.Hur det ser ut vet jag inte men jag är nöjd.
Mannen var lite ovillig men jag lyckades övertala honom.
#11 Härligt att det känns bra! 🌻
#8: Gratulerar. 😊

Trivs fortfarande med min rakade skalle.
Nu så här i efterhand önskar jag att jag vågat göra det tidigare
#14 Vad härligt att du trivs och tack för uppdateringen! 😁
Min svärdotter har 5 mm😉
/Maria
#14: bra att du trivs. 😁
Det är skönt att vara så korthårig!! Jag kör rakat på hela sidorna och nacke och bara lite mer hår över lugg och på toppen så det smälter ihop bra med det rakade på sidorna.