Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgtips-rådfrisyrerövrigthårprojekthårsaker
Läst 188 ggr
Mickan_2007
3

Färga topparna

Min mamma ska färga topparna på mig och behöver lite tips på hur man kan få till väga. Jag är nu blont hår och ska färga svart eller rött i topparna.
Så vilken färg av de och hur ska hon göra?

[Moon AppleGrey]
2

Minns att när jag färgade direkt från blont till svart blev resultatet åt det mer gråa hållet (inte en grå nyans man vill ha heller), så känns mer som att om man ska färga svart kanske man borde ha i en lite mörkare färg först.

Vet dock inte hur pass ljust ditt hår är. Själv var jag extremt ljushårig fram till 23 års åldern så det är möjligt att det påverkade mitt resultat också.

• Redigerat 2021-02-14 10:10 av [Moon AppleGrey]
TatsuOni
1

Jag skulle börja med rött. Då kan du färga svart senare om du vill, men det är svårare att ångra dig om du färgar svart först 🙂

Antingen så kan hon "kleta i färgen" för hand eller så kan hon ta en pensel för hårfärgning och fördela färgen med. Ta en slinga åt gången och se till att den är mättad och försök att få en "rak vågrät linje".

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
1

Om du inte har färgat håret än, så kom jag på att pensel är nog lättare för att få till en snygg linje.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Namiko
2

Rött är bra att börja med även om du ska färga svart. Då får du en mycket snyggare svart färg än om du kör svart direkt på ditt blonda hår. Så mitt tips är att börja med rött och om du känner att du hellre vill ha svart efter det så är grundjobbet redan gjort.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.