Hår iFokus

Hår

Etiketterhårvårdhårbotten
Läst 255 ggr
vanellie
0

Två olika balsam?

Jag undrar ifall man kan använda olika Balsam samtidigt? Jag har ett Balsam som jag använder i min hårbotten som är för Mjäll, men eftersom det inte är så återfuktande för mina längder så undrar jag om jag kan använda ett annat Balsam där?

Scorpio97
0

Absolut, det går. Håller man på med Balsammetoden är det vanligt att ha ett tvättbalsam (främst för hårbotten) och ett mer vårdande/återfuktande Balsam (för längderna) :)
Själv har jag även testat att blanda i något mer återfuktande (tex Olja eller honung) om jag någon gång testat ett nytt Balsam och insett att det inte är tillräckligt återfuktande för mitt hår. För mig har det fungerat bra

//Jessie

vanellie
0

Va bra! Då kör jag på det :) men det funkar även om man inte kör Balsammetoden?

Scorpio97
0

Jag kan väl inte garantera något, men jag ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera bara för att man inte kör BM :) Det skadar ju inte att testa åtminstone

//Jessie

TatsuOni
1

Det kan du absolut göra!

Nu ska jag vara lite jobbig #1. Olja är inte återfuktande. Olja binder fukt och tillför fettsyror 😇

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Scorpio97
0

#4 Jag tycker det är jättebra att du rättar felaktigt info :) Men det fungerade bra att blanda i Olja i alla fall, även om återfuktande var fel ord

//Jessie

TatsuOni
1

#5 Ja Olja kan absolut vara bra vid torrt hår/hårbotten, men det är inte återfuktande utan snarare återfettande 👍

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Surpan
0

Jag har nästan alltid två Balsam. Ibland varierar jag mellan hårtvättarna beroende på hur håret känns och ibland använder jag bägge i samma hårtvätt. :)

/Surpan