Inpackning med pigment?
Färgade nyligen håret i lila/ljust koppar (mörkt lila rötter som övergår till ljust koppar färgade toppar, typ ”strawberry blond”) och fick tipset av frisören att använda Balsam eller inpackning med pigment för att piffa upp kopparfärgen allt eftersom. Däremot hade hon inte något tips på vad jag kan använda, troligen då färgen uppkom av lite experimenterade.
Är det någon här inne som har något tips på vad jag kan använda? Försökt googla men verkar svårt att hitta något bra utan att höra erfarenheter.
Kolla på www.hennabutiken.se , du kan maila och fråga - mycket hjälpsamma.
Om du har t ex en lyko där du bor så kan du gå in dit och höra vad de rekommenderar. Det är enklare för någon som ser ditt hår.
Annars så skulle jag gå in i en butik och kolla på en färgkarta eller via nätet för att se vad som verkar vara nära.
Antingen köper du en färdig färgbomb som t ex Revlon eller så kan du blanda en själv med Balsam och t ex Manic Panic.
Jag skulle inte rekommendera hennabutiken för dig. Henna är extremt permanent.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Ok - jag har aldrig testat rabarber, men amla ger guldfärg till mitt hår, fast det kanske inte räcker när man har färgat håret kemiskt.
Revlon Nutri colour är den bästa färgbomben tycker jag. Den ger bra med färg men ger också mycket bra fukt till håret. Jag har även testat Maria Nilas variant, och den är bra men inte riktigt lika bra tycker jag. Jag tycker håret blir finare efter Revlons som känns som en bättre inpackning utöver pigmenten.
När jag hade rött/orange/koppar så gick jag dock på de lite tyngre grejerna och körde på Directions eller Manic Panic, ibland utblandad med Balsam, ibland inte. ;) Lätt att hitta rätt färg där också eftersom de har bredare utbud an nyanser. Directions Apricot kanske vore nått för dig?
/Surpan