Helt vanlig, billig pinnkam
Det verkar svårt att få tag på såna nuförtiden. Inte med stålpinne, inte i trä och inte i någon konstig mjuk plast som har ett märke och kostar skjortan.
Såna man köpte på varuhus eller snabbköpet för en tia eller så förr i tiden. Var hittar man en sån?
Vill du ha en bredtandad kam eller ska det vara tätt mellan tänderna? För jag hittar bredtandade som åtminstone på bilderna ser ut att vara av lite hårdare plast. T ex denna
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
- Redigerat 2020-09-14 17:22 av TatsuOni
Jag skriver ju pinnkam.
#2 Har aldrig hört ordet pinnkam innan, men nu har jag googlat och lärt mig någonting nytt.
#0: Hm, tycker alltid det blir så svårt att tipsa om fysiska butiker när man inte vet vart den sökande bor.
Fråga en frisörsalong på orten om de har tips eller kan sälja direkt till dig?
// Harley
#4: Oj. Vad har du och benar upp ditt vackra hår med? 😉
#5: Ja, det kan vara en idé. De köper antagligen från stora grossister, men jag har en som jag passerar ibland, kan faktiskt fråga där. Har fått köpa hårrullar där för länge sedan.
#6 Min pekfingernagel 🤪 Jag försöker mig då och då på att använda ett verktyg för att bena håret, men misslyckas brutalt varje gång och använder till slut min nagel eller i värsta fall finger, om nageln är för kort 😂
#8: 😀👌
Även om jag inte söker en kam, så förstår jag din frustration över att någonting som fanns överallt förut inte längre säljs. Det är så jobbigt när det händer! 😒
Men OT igen. Jag tror att Herveaux förslag är bra och jag kan tyvärr inte komma på någon annanstans där de skulle kunna ha bra kammar.
#7: Sant iof…
Hoppas de har några tips iaf, de kanske behöver tipsa sina kunder då och då vart de (kunderna) kan köpa sig en vettig pinnkam. 😀
Lycka till i sökandet!
// Harley
Tack! 👍 Jag är en envis tant så……. 😉
#12: Det är rätta takter! 😁
// Harley
Kom på att Baressoshop kanske kan ha något. De säljer till frisörer, så du kanske kan mejla och fråga dem om de har vad du letar efter?
T ex så ska ju kolfiber vara starkt, så en kam med 20% kolfiber kanske inte är lika klen 🤷♂️ https://www.baressoshop.se/frisorshop/carbon-pro-pin-tail-comb
#14: Tack, kolfiber säger ju inget egentligen. Det måste vara hård, glatt plast så den glider lätt. Men jag kollade i alla fall. 112:- (med frakt) för en vanlig pinnkam är lite magstarkt.
Det är ju inget exklusivt jag söker, bara en helt enkel, vanlig pinnkam. Tänk att det måste göras märkesgrejer och high-tech av allting……😱
#15 Tänkte inte att du skulle köpa just den kammen. Utan bara att det kanske kunde vara ett alternativ att mejla och fråga om de kan rekommendera något som uppfyller dina krav 🙂 Ifall du inte får napp någon annanstans 😋
Finns det förresten en Lyko där du bor och har du i så fall varit inne där?
Oh ja, finns inte på Lyko! H&M har bara borstar. Frågat på KappAhl, Lindex, Ica, men faktiskt inte Glitter kom jag just på.
Jag är som sagt envis och ger mig inte så lätt…..😉 Så när jag väl hittar köper jag väl en drös……😊 Bara för att.
#18 Synd! Ur & Penn säljer hårgrejer, men jag har ingen aning om de säljer kammar. Åhlens kan väl också sälja sånt… Inn & finn om de finns där du bor. Även om dessa butiker troligen har samma utbud som alla andra, så vet man ju aldrig 🤪
Ja, någon gång skall jag väl våga mig in till city……😉
Nu svingar jag vilt här men de olika lågpriskedjorna kan ju ibland snappa upp produkter som andra kedjor ratar. Jag tänker Ö&B, Rusta, Dollarstore och liknande.
Så om du någon gång rör dig i deras kvarter kanske det kan vara värt mödan att ta en titt.
// Harley
Så sant. Tack för alla förslag och idéer, skall följas upp. 👌
Åhléns har tror jag. Kanske även Kicks? Finns hårvårdsprodukter på vissa apotek också.
- Redigerat 2020-09-16 21:28 av Caeli