Hår iFokus

Hår

Läst 155 ggr
Assabrassa
0

Färgning av utväxt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var till frisören för att färga min utväxt men det blev askblond istället för den ljusa blonda jag ville ha. Går därifrån med information om att det kommer att tvättas ur. Jag har nu tvättat och skrubbat håret vid färgningen två ggr men ser ingen förbättring.

Nu undrar jag om jag kan färga mitt hår till det ljusa blonda som jag ville att det skulle vara från början fast det är aksblont nu?

Mvh
T

Sindri
0

Menar du att du ville ha mer gulblond eller vitblond? Resten av håret ser rätt gulblont ut.
Ta det försiktigt med håret, skrubba är inte bra. Du skall gå tillbaka till salongen och reklamera. Endera pengarna tillbaka eller att de gör om det.

Assabrassa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Tack för svar. Jag är pärlblond till guld. De drog av på priset. Sa att det är rätt färg när askfärgen tvättats ur. Men tvivlar. Skulle jag varit på en stor tillställning eller bröllop så hade det varit rent förfärligt.
Jag är tveksam till att det kommer att gå ur.

Sindri
0

Jag tycker du skall gå tillbaka till salongen och visa. Pengarna tillbaka eller göra om. Som sagt, håll inte på för mycket med håret, speciellt inte när det är vått, det är väldigt känsligt då.
Jag vet inte om de måste bleka bort det gråa i så fall skulle jag vänta ett tag.

Det finns en örtprodukt som heter Cassia, jag har den ibland i min inpackning för att få lite guldig glans i håret. Vet inte om det kan vara något för dig. Jag köper den på https://www.hennabutiken.se/

Assabrassa
0

#3: Tack för tips! Ska visa det för en frisör i morgon och höra vad hon rekommenderar att jag ska göra.

Mvh
T

TatsuOni
0

Jag håller också med om att frisören borde fixa det. Tala gärna om hur det går 🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/