Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 167 ggr
Nephi
0

Idéer på klippning.

Hej alla! 
Jag hade hoppats på att ni här inne kanske skulle kunna hjälpa mig med idéer?

Har haft långt hår så länge jag kan minnas (tjockt med tunna hårstrån), börjar dock känna att det är dags att göra något med det då jag det är längesen jag la ned den tiden på håret det egentligen skulle behöva. Har det väl mest i en hästsvans eller knut i dagsläget, har det i princip bara löst när jag är hemma och inte har något planerat för dagen. Jag har även den typen av hår som lätt trasslar sig i jobbiga knutar och dessutom som snabbt ser skitigt ut (ibland redan dagen efter tvätt). 

Skulle behöva en hitta hårstil som klarar sig med minimal styling men fortfarande ser bra ut, funkar med rund ansiktsform men framför allt lättskött. 

Någon här inne som kan ha någon ide på vad det kan vara jag är ute efter?
Jag vet nämligen inte själv, men jag inser att det är dags att göra något och skulle gärna ha någon ide innan det är dags att boka klippning igen :)

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

[Henry Norrström]
0

Tänk först på att håret växer ut, gå till frisersalongen o fråga vad hen tycker o låt hen ha sina idéer, det blir spännande för dig. Det växer ut.

De har erfarenheter av vad som passar ditt ansikte.

Lycka till.

HeliVivi
0

Jag klippte håret helt då jag inte orkade med det längre. Nu klarar jag mig utan styling (ibland använder jag lite vax). Mitt hår blev lätt tovigt och så. Om du inte har behovet att ha långt hår så vore kanske kortare hår något. Ifall du har ett runt ansikte så bör du undvika saker som slutar runt hakan och kinderna och även lugg. Så antingen får du hålla det längre en hakan eller någon kort pixie (vilket är sjukt skönt på sommarn).

TatsuOni
0

Hej! Jag har tyvärr ingen aning om vilka frisyrer som passar för vad, men jag tänkte tala om att jag har flyttat inlägget till "frisyrer"🙂

Och som #1 skriver så kan du alltid konsultera en eller flera frisörer som får komma med förslag innan du bokar en klippning🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/