Bleka och färga samma dag?
Hej! Imorgon ska jag färga håret lila. Inte knallila, lite mörkare lila. Men jag har så mörka pigment, så det tar inte om jag inte bleker håret innan. Har blekt håret en gång, och gjorde då fel. Håret blev förstört! Blekte två dagar på rad. Imorgon ska en kompis hjälpa mig med håret, och vi tänkte ljusa upp håret med lättare blekning först och sedan lägga i färg. Är det något som tar skada på håret? Har inte blekt håret på 8 år
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪
Blekning skadar alltid håret tyvärr
Som Hera säger, så kommer håret att ta skada av blekningen.
Vad för lila färg använder du? Toning? För t ex Manic Panic är helt okej att slänga i direkt efteråt, utan att det gör någon direkt skillnad för håret.
För att minimera slitaget, så se till att vårda håret ordentlig efteråt med mycket fukt och eventuellt protein.
Om du skulle vilja läsa mer om hur färgning och blekning fungerar så har vi en artikel här🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag blekte oxh färgade igår. Blev inte så nöjd. Vi tog en svagare blekning, som skulle ljusa upp 4 nyanser. Men det händer inte mycket, och det lila syns knappt….. Men nu vet vi att nästa gång, om jag vill göra om det igen alltså, ska vi ta en starkare blekning. Har så sjukt mörka pigment!
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪
Håller med Hera och TatsuOni som säger blekning skadar håret alltid. Jag ALDRIG göra blekning hemma och alltid fråga frisör först.
Jag använder alltid schwarzkopf blondme och det fungerar fenomenalt varje gång!