Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 380 ggr
yolanda1
2019-07-14 18:54
1

extremt torrt hår

Hej jag undrar vad för vitaminer/mineraler man saknar i kroppen om ens hår har blivit torrt som halm :(

Jag har knappt varit ute i solen så det kan inte vara det som gör håret så torrt..

Vash
2019-07-14 21:12
1

Det behöver inte vara vitaminbrist, i mitt fall blev mitt hår väldigt torrt av att använda fel schampoo och Balsam. Jag rekommenderar även att du gör ordentliga hårinpackningar minst 1 gång i veckan. Du bör också tvätta ditt hår max 3 gånger i veckan. Köp frisörprodukter för torrt/skadat hår, och rekommenderar att du rådfrågar din frisör eller en frisörutbildad butikssäljare på Lyko som kan rekommendera produkter som passar just ditt hår. Love Beauty and Planet har en serie för torrt/skadat hår (den gula serien - Hope and Repair), som är ett väldigt bra budgetalternativ. Använder själv dessa just nu som komplement till mina dyrare frisörprodukter när dessa tar slut och budgeten är tight.

TatsuOni
2019-07-15 11:47
3

Det behöver inte vara någon brist. Om du skulle misstänka en brist trots allt, så är det bästa att ta ett blodprov för att kolla upp dina värden.

Frisörprodukter eller inte och hur ofta man tvättar håret är individuellt. Att tvätta håret så sällan som möjligt och undvika starkt uttorkande ämnen är däremot bra.

Här har vi en artikel om just torrt hår.

Jag rekommenderar dig att eventuellt testa nya produkter men framförallt att tillföra fukt. T ex så kan du massera in lite aloe vera gel i håret när det känns torrt och eventuellt följa upp med några droppar Olja.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sugar Mist
2019-07-15 13:21
0

Något som hjälpt mig är att använda head and shoulders schampoo och conditioner i ett som ett tvättschampoo och sedan ett riktigt fuktgivande Balsam efteråt :)

-