Frisyrer för kort hår. Instruktioner m.m.
Dela med er utav instruktioner och inspiration för olika frisyrer!
Text, bilder (endast bilder du äger. Annars länkar) elller videor går bra.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Skönhetsrecept, Vikingar & Medeltiden. Medarbetare på Te, Goth & Musik
- Redigerat 2022-05-01, 10:28 av TatsuOni

Utbakad fläta med en messy bun.
Värd för Hår, Skönhetsrecept, Vikingar & Medeltiden. Medarbetare på Te, Goth & Musik

Vi kör väl en Game of Thrones-frisyr här också.

Vi kör en till Arya starkt, dagen till ära!
PS. Någon som gör lite mer "korthårs-frisyrer" kan gärna få lägga in lite instruktioner eller bilder här, för jag har så dålig koll på "korta frisyrer" nuförtiden.

Kan väl börja dela med mig lite då! Första gången jag Länkar en video - hoppas det funkar. Den här är för väldigt kort hår. Simpla frisyrer som inte kräver mycket teknik alls 🙂

Nästa här är för runt axellångt hår. Verkar också lätt att anpassa för längre hår än så. Istället för att avsluta i en hästsvans kan den då avslutas i en fläta eller knut.

Jag verkar fokusera på vardagsfrisyrer - inte för att det gör något!
Här kommer i alla fall en enkel men fin half-up. Funkar nog lika bra med laced dutchbraids om en föredrar det 🙂

Ännu en då! Hon i videon har visserligen inte särskilt kort hår men jag har gjort den här frisyren på en som då hade runt axellångt 🙂

Peacock Twist
Fungerar bra med t ex hårklämmor också.

Half Up Top Knot
- Redigerat 2022-05-03, 13:37 av TatsuOni