Visa era utväxter!
Jag sitter nu och sparar ihop till 12.000 kronor (är en pank sjuttonåring…) så jag kan få tillbaka min naturliga hårfärg som är mörkblond med mörka och ljusa slingor i. Jag har inte kunskap nog eller produkterna som behövs för att kunna göra det hemma. Så nu sitter jag med världens utväxt eftersom jag inte får färga över den då frisören behöver så mycket som möjligt att gå efter…
Någon som vill dela med sig av sin utväxt eller bara berätta hur ni gick från eran "falska" färg till eran naturliga? Just nu ser det riktigt dumt ut på mig, som ni ser på min profilbild är det färgade håret extremt mörk. Och ännu värre- med massor av olika röda nyanser.
Detta är nog en av de tuffaste utmaningarna jag har tagit åt mig…. Jag har börjat inse hur mycket hår gör för utseendet och hur det har påverkat mitt mående. Det ser riktigt kasst ut och det gör att jag mår rätt dåligt. Håret är ner till midjan, dessutom litar jag inte på vilken frisör som helst så därför är priset som det är :)!
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
Jag gick från mörk mörk mörkbrunt hår till min naturliga- mörkblond
Började i augusti, håret ser normalt ut nu, efter ett par blekningar och silverschampoobomber.
Började med att bleka håret två gånger med en månad isär, använde blekmedel utan ammoniak eftersom jag inte reagerar bra på blekmedel med sådant i, väntade sedan 2 månader med lite silverschampoo ett par gånger i veckan, sedan la jag i en mörkblond hårfärg(även den utan ammoniak) och sedan efter det har jag bara låtit håret vara i 2 månader för att det skulle få andas lite.
Klippte av ca 1,5dm hos frisör(som även blev lite förvånad över hur jämnt håret såg ut för att vara hemmablekt) och efter det så körde jag silverschampoo 1timma en gång i veckan.
Kanske ska nämna att jag hade hår som var nedanför brösten, nästan mot naveln, och behövde inte klippa så mycket som jag gjorde men vill ha det kortare ändå, plus att jag är rätt inbiten i hur jag ska bleka hår eftersom jag brukade göra det rätt ofta i mina yngre dagar.
I alla fall, bilder på hur mitt hår var och hur det ser ut nu, lovar att det inte är så gult som det ser ut, det är bara dåligt ljus i hallen :p
-
Nu färgar jag ju mitt hår, men jag har sparat ut min naturliga färg förut. Jag lät det bara växa helt enkelt. Jag sparade då ut urblekt rött till min naturliga färg. Ett tag var det någon smutsig rosa nyans som gick över till morot och mot slutet så var det ganska blont.

Innan det så gick jag från svart (färgat) till blond med mestadels hemmablekningar och avfärgningar. Den sista blekningen gjordes hos frisör. Jag gick runt och såg ut som en morot efter dem första avfärgningarna, men det gjorde inte mig något.
Jag vet inte om det är någonting för dig, men att täcka över håret helt med hatt/sjal eller delvis med ett brett hårband kan fungera.
Frisyrer som t ex inbakade flätor kan se riktigt snygga ut med utväxt.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik