texturspray?
hej,
jag var hos en frisör för ett tag sen som använde något som jag tror hon kallade texturspray. det var som en hårspray i alla fall, och gav en lite sträv känsla på håret - ungefär som torrschampo. det blev inte lika stelt som med vanlig hårspray, och det var inget man behövde borsta ut (så som torrschampo.) hon använd det i torrt hår, så det var ingenting man behövde föna torrt liksom :)
har ni använt nått liknande och har nån särskild sort att rekommendera? :) jag tänkte inte på att fråga frisören, och har inte möjlighet att åka dit på ett tag framöver.
jag har testat saltvattenspray för många år sen, men det gillade jag inte alls då jag tyckte att håret mest blev blött och kladdigt av det.
Jag använder texturspray, tigi catwalk salt spray, tycker att det är väldigt bra, man behöver inte spraya mycket för att få effekt. Det jag använder är flera år gammalt men det är i stort sett samma innehåll som deras nuvarande tigi catwalk texturising salt spray.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
okej! :) använder du den på torrt hår?
Ja det gör jag. Har inte testat på handdukstorkat så tänkte att jag skulle göra det imorgon.
Uppdatering, har nu testat i handdukstorkat hår men tyckte inte att det gav någonting, fick ändå spraya i i torrt hår.
tack för svaret! :)
jag köpte en texturspray från märket sebastian då jag hittade det till bra pris. men alltid bra med fler tips :)
#6 Har du testat den och är du i så fall nöjd med resultatet?🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
jag blev lite besviken på munstycket :o den sprayar inte ut som en ´dusch´ så som en vanlig hårspray gör, utan snarare som en enda stråle, så det var lite svårt att få det jämnt. stod att det inte skulle bli blött men även det tycker jag att det blir. det går att få till volym med den, men jag känner mig ändå lite kluven till den haha.
sebastian professional texture maker heter den, ifall nån annan undrar.